Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor smittsomt er klamydia

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt et avstandsforhold til ei jente siden august i år. Vi har treffes 5-6 ganger siden da, og vært sammen 2-4 dager som regel. Vi har alltid hatt mye sex når vi har møttes.

Etter siste gang oppdaget jeg etter noen dager at det begynte å klø og væske fra pikken. Det var vel ca 4-5 dager etter første gangen vi hadde sex da vi møttes. Jeg dro til Olafiaklinikken, og joda, det var klamydia.

Jeg vet at hun har vært ganske løs før og har pult mye rundt før vi møttes, men hun påstår hardnakket at hun ikke har ligget med noen andre etter at hun traff meg. Hun påstår at ca en mnd før hadde hun fyllesex med en ukjent fyr, og det var siste gangen.

Jeg er helt overbevist om at hun ikke forteller meg sannheten, og jeg tror sannheten er en av to muligheter. Enten har hun hatt seg med noen av kompisene sine som jeg har møtt før vi ble sammen og, eller så har hun ligget med noen andre etterpå. Kanskje en kompis som jeg har møtt det også.

Om det er det første, har jeg ikke noe problem med det, og det har jeg sagt til henne gang på gang også.

Dersom det imidlertid er det siste, er det seff en dealbreaker.

Men hun er veldig redd for at jeg skal synes hun er billig og dumpe henne, så jeg kommer nok aldri til å få den fulle sannheten ut av henne, selv om jeg har prøvd så godt jeg kan å få henne til å forstå at jeg driter i hva hun har gjort og med hvem før hun møtte meg. Nå er jeg uansett ikke ute etter noe veldig langvarig, og det har jeg gjort klart overfor henne også. Hun vet at jeg skal studere i utlandet til neste år.

Jeg syns det virker veldig rart dersom vi har hatt sex så mange ganger uten at jeg har blitt smittet før, dersom hun har hatt klamydia helt siden sommeren.

Sist jeg hadde sex med ei annen jente var i et kortvarig forhold fra februar til mai. Vi hadde mye ubeskyttet sex, men jeg merket aldri noen plager da og testet meg ikke i etterkant eller ila forholdet.

Er det mulig at jeg kan ha blitt smittet av klamydia for flere mnd siden, men ikke fått noen symptomer på det før nå? Jeg regner med at dette er rimelig usannsynlig, iom at det skjedde bare noen dager etter at vi hadde sex sist.

Er det sannsynlig at hun har hatt klamydia siden i sommer, men ikke smittet meg før nå?

Jeg er ikke interessert i moralisering om slurvete kondombruk, eller tips om jeg burde gi opp denne jenta eller ikke. Kun om det er sannsynlig at det er noen annen forklaring på smitten enn at hun har hatt seg med noen andre før vi møttes siste gang.

Vi hadde det veldig bra helt til dette skjedde og jeg ble veldig mistenksom overfor henne, så jeg vil gjerne vite hvor sikker jeg kan være på at hun faktisk har vært utro før jeg evt gjør det slutt med henne.

Anonymous poster hash: 58797...d08
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er den eneste som kan svare på om hun har vært utro eller ei. Nå er jeg ikke sikker på hvor smittsomt klamydia faktisk er, men man kan jo ha sex med en hiv smittet person uten å bli smittet selv om man får rifter som kan øke risikoen. Klamydia er også temmelig farlig for kvinnfolk da de ofte ikke kommer med symptomer, og kan føre til at kvinnen blir steril, så det jeg vil anbefale deg å gjøre er å informere eksen om at hun må få seg selv sjekket, og din nåværende kjæreste, og at du sjekker deg selv med jevne mellomrom, ihvertfall etter endte forhold (ikke noen moralpreken, men 'bedre føre var' prinsippet, selv om man ville stolt på den personen med hele sitt liv så er det kjekt å bare få sjekket for å være 100% sikker på at du er frisk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...