aabbcc Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hei! Er det noen som vet om en kjøreskole som skiller seg ut i prisklasse på lett mc (A1) på Romerike? Har hørt et par steder, og de ligger på 20.000,- +/- i gjennomsnitt. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) I stedet for å se deg blind på pris bør du gå etter en skole som virker trivelig og har godt omdømme. Treffer du en kjørelærer du føler du har god kjemi med, gå for ham eller henne. Det er umulig å forutse helt sikkert hva lappen kommer til å koste deg uansett, det er ikke sikkert du vil bruke like få timer på de billigste skolene som på de dyre. Når du står der med lappen i hånda driter du i om du kunne spart et par tusinger. Endret 28. oktober 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
aabbcc Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Takk for svar, men om jeg kan spare en del tusenlapper så tar jeg heller en kjøreskole som jeg ikke er så positiv til. Endret 29. oktober 2013 av aabbcc Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Poenget er at du aldri kan være sikker på at du vil spare en del tusenlapper. En dårlig skole med billige kjøretimer er dyrere enn en god skole med litt høyere priser. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Må nok si meg enig med Isbilen her. Det finnes sikkert en del skoler der oppe med varierende kvalitet og pris, og istedenfor kun tenke på pris, ta heller en tur innom dem og prat med dem, gjerne om pris og gjennomsnittlig totalsum også. Da blir du både kjent med dem og får et innblikk på kvalitet og seriøsitet også, samt hva dere må gjennom. Tror skolene er litt forskjellig der mtp hva slags timer de tilbyr. Samtidig ikke glem at du vil ta lappen på noe som er risikofylt, særlig for ferskinger. Bare fordi du vil ha det billigst mulig, kan føre til at du går glipp av viktige kunnskaper og erfaringer om sikkerhet og trygghet. Med gode kjørelærere kan du faktisk lære mye av. Ta dette fra en som også vil starte med klasse A til våren og jeg bryr meg ikke mye om jeg må ut med noen lapper ekstra hvis det vil gi meg den kunnskapen og erfaringen som vil gjør meg trygg på vegen og trafikken. At kjørelæreren var en kul person i tillegg som vi hadde i MC-kurset sist er bare en bonus. Jeg håper du tenker litt fornuftig på dette og gjør valget deretter. Håper uansett du finner en bra skole du vil trives med. 1 Lenke til kommentar
aabbcc Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Må nok si meg enig med Isbilen her. Det finnes sikkert en del skoler der oppe med varierende kvalitet og pris, og istedenfor kun tenke på pris, ta heller en tur innom dem og prat med dem, gjerne om pris og gjennomsnittlig totalsum også. Da blir du både kjent med dem og får et innblikk på kvalitet og seriøsitet også, samt hva dere må gjennom. Tror skolene er litt forskjellig der mtp hva slags timer de tilbyr. Samtidig ikke glem at du vil ta lappen på noe som er risikofylt, særlig for ferskinger. Bare fordi du vil ha det billigst mulig, kan føre til at du går glipp av viktige kunnskaper og erfaringer om sikkerhet og trygghet. Med gode kjørelærere kan du faktisk lære mye av. Ta dette fra en som også vil starte med klasse A til våren og jeg bryr meg ikke mye om jeg må ut med noen lapper ekstra hvis det vil gi meg den kunnskapen og erfaringen som vil gjør meg trygg på vegen og trafikken. At kjørelæreren var en kul person i tillegg som vi hadde i MC-kurset sist er bare en bonus. Jeg håper du tenker litt fornuftig på dette og gjør valget deretter. Håper uansett du finner en bra skole du vil trives med. Takk for bra og utfyllende svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå