Dawgster Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jeg har prøvd absolutt alt nå. Problemet er at hvis det har gått en lang tid mellom hver gang jeg har hatt PCen på, så finner ikke systemet kort nr. 2 i det hele tatt. Først etter en ca. en halvtime for så å restarte/skru av og på vil føre til at kort nr. 2 blir funnet. Dette fører til at jeg må aktivere crossfire på nytt og på nytt. Først var det riktignok et av kortene det var problemer med, så jeg fikk et nytt tilsendt. Dette hjalp ikke, og jeg trodde det dermed var problemer med PSUen, så jeg kjøpte en sterkere en. Denne har jeg nå installert og fremdeles skjer det at systemet ikke finner skjermkort nr. 2 før etter en stund i standby og så av og på/restarte. Jeg vet virkelig ikke hva annet jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Odd Bjørnar Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Først til det mest "obvious".. Har du satt i strømkabel på begge GFX? Prøv å bytte CFX/SLI bro da det kan være feil med den. Om ikke dette nytter ville jeg prøvd å ta ut begge GFX for så å prøve ett og ett. Regner med dette at du har Windows 7 samt nyeste drivere til Gfx.. Lenke til kommentar
Odd Bjørnar Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Og, gå inn i settingene(Device manager) til GFX og slå av at maskinen kan slå de av for å spare strøm! Endret 28. oktober 2013 av Odd Bjørnar Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Begge kortene får strøm, det ser jeg. Men jeg finner ikke der man kan skru av strømsparingsfunksjonen? Er det funksjonen som heter Link State Power Management under PCI Express-feltet i Power Options? Endret 28. oktober 2013 av Dawgster Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Last ned sapphire trixx, så vil du få en huke av funksjon som heter "disable ulps". En annen kar på formuet fikset problemet da han hadde gpu-z oppe mens han spilte i fullskjermodus. Det kan du prøve også. Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Har lastet ned Trixx og huket av det du nevnte. Skrur nå av PCen i en halvtimes tid og ser om systemet finner kort nr. 2 i det hele tatt etterpå. Det står nemlig ikke i enhetsoversikten i det hele tatt før jeg skrur av/på igjen etter en stund. Får krysse fingrene nå. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Ser du begge kortene i gpuz? har du aktivert crossfire i ccc? Lenke til kommentar
Odd Bjørnar Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Begge kortene får strøm, det ser jeg. Men jeg finner ikke der man kan skru av strømsparingsfunksjonen? Er det funksjonen som heter Link State Power Management under PCI Express-feltet i Power Options? På startmenyen, skriv "Enhetsbehandling" i søkefeltet. Deretter velg "Skjermadapter" og høyreklikk på en av GFX og velg egenskaper. Så ser du en Fane som heter "strømstyring" ... Fjern så valgene at maskinen kan slå av enheten.. Gjør så dette på neste GFX.. Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 Fant en innstilling som heter Link State Power Management. Skrudde denne av, samt at jeg lastet ned Trixx og deaktiverte ULPS. Dette løste problemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå