H4rd Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hei! Jeg hører stadig om at spillene på PlayStation 4 blir på 30-50 GB. Da har jo jeg bare nok til 10-15 spill, og det vil jeg ikke ha noe av.. Om jeg kjøper de store spilla som fysiske, må jeg da laste ned like mye selv om? Hvor mange GB vil f.eks. Killzone: Shadow Fall bli på på en fysisk versjon, VS. den digitale versjonen på 50 GB. Hvorfor må man i det hele tatt laste ned fysiske spill?! Syntes det burde være slik at kun lagringsfiler burde blitt lastet ned.. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Det er uklart enda om disse filene faktisk skal installeres på HDD fra disc, eller om det er en form for cache-funksjon. Uansett hvis man kjøper dem digitalt vil plassen fort brukes opp! Kjøper du fysiske spill trenger du ikke laste ned noe, da er alt på disc. Spørsmålet er som sagt da: er vi nødt til å installere 50GB for å spille? Eller krever spillet kun at vi har 50GB ledig plass på HDD slik at den kan cache data, deretter slette disse dataene når spillet slås av? Dette er fortsatt uklart. Endret 28. oktober 2013 av Selvin Lenke til kommentar
H4rd Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Cache er altså at den bruker, la oss si, 50 GB bare i mens du spiller, og at dette blir "slettet", slik at det ikke tar opp plass? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Vil tippe det blir omtrent som på PS3. Da er det utviklerne som bestemmer hvor mye som skal lagres på HDD og evt. om noe må lastes ned i tillegg. Vil også tippe at noen spill kommer med valgfri mulighet for å installere filer fra plate til HDD slik som på PS3. Oppdateringer og bug-fixer må selvsagt lastes ned uansett. Om man kan installere hele plata til HDD (som på XB360) er jeg usikker på. Lenke til kommentar
H4rd Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) 26 Oct David Magalhães @DiamondDM13 @yosp Sorry to ask this here, but I'm confused. Does the PS4 have mandatory game installs to the HDD? Or is that optional? Shuhei Yoshida @yosp @DiamondDM13 it's automatic, not install but caching data 10:44 AM - 26 Oct 2013 8 RETWEETS 5 FAVORITES ReplyRetweetFavorite Beviser dette at det blir caching av spill, slik at jeg altså ikke trenger å bruke plass på digitale spill? Endret 28. oktober 2013 av H4rd Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Er den tweeten der jeg sikter til, og, ja, egentlig så gjør det vel det. Men er fortsatt litt uklart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå