mX mann Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg har en pc med amd xp 2200+ cpu og 256 mb ddr ram, det jeg lurer på er om det er nok ram til og kjøre win xp optimalt, og att det ikke vil gå ut over ytelsen nor jeg spiller. jeg skjører win 98 SE nå, er det da bare og legge in oppgraderings versjonen av XP og så er alle programene jeg har inne på disken fra før kommet med i win XP. og hvor stor plass tar XP sånn ca. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vel, 256mb er nok, men optimalt bør du ha 512mb dersom du skal bruke XP til spill og andre tyngre programmer. Og for all del ikke oppgrader... ta heller backup av det du trenger og installer en fullstendig versjon istede, mye mer stabilt. Windows XP tar ca. 1-1.3gb ved standard installasjon.... Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Er det da bare og gå inn i ms-dos og skrive format C: og så sette inn win xp cden etter formatering, og innstalere. Det med rammen, betyr det att de spillene som kjører glatt i dag kommer til og hakke etter inatalasjon av win xp, foreksempel unreal 2003. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det er bare å sette opp cd-rom'en som første oppstartsenhet i bios og sette inn cd'en ved oppstart (helst før diskene er funnet). Deretter starter installasjonen av seg selv dersom du trykker en tast etter at den har funnet cd'en. UT2003 vil ikke hakke i XP med 256mb ram, jeg hadde det på min gamle maskin og det gikk greit. 512mb er bare nødvendig dersom du skal ha optimal fart på spill. Da swapper den ikke informasjon til disken... Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Kan du forklare litt nermere hvordan man setter cd-rom som første oppstartsenhet i bios. jeg har hørt att win xp er raskere en 98se men hvordan merker jeg forskell. win xp vil vell ikke skjøre noe tregere om jeg bare har 256mb ram Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 ja, 256 MB ram går greit det, men han kjører jo DDR ram da som gir bedre ytelse enn SD ram, så det bør no gå bra uannsett da. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Kan du forklare litt nermere hvordan man setter cd-rom som første oppstartsenhet i bios - Du bare går inn i biosen (trykk del etter at ramen er telt opp) - Oppsettet i biosen er litt forskjellig for hver leverandør men du går inn på advanced features tror jeg og der finner du boot sequense/ first boot device Velg cd-rom der... da burde det gå Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 i min biosen så booter den automatisk faktisk, uannsett hva jeg stapper inni. cd, diskett, osv Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 jeg har msi hk. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 jeg også. jeg har ikke gjort noe i biosen min jeg, bortsett fra å restarte den en gang. eller så var det 2 å uannsett så vil den boote fra uannsett hva jeg setter inni, enten cd, diskett eller noe annet. veldig fint det egentlig. har hørt at mac også har det slik. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 jeg også. jeg har ikke gjort noe i biosen min jeg, bortsett fra å restarte den en gang. eller så var det 2 å uannsett så vil den boote fra uannsett hva jeg setter inni, enten cd, diskett eller noe annet. veldig fint det egentlig. har hørt at mac også har det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå