Nicuu Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Hei! Jeg har lurt veldig lenge på HVOR mye folk jobber på høyere utdanning. Altså hvor mye i uka/dagen, og hvordan dere jobber.. Ser dere på gamle eksamener etc. Jeg er opprinnelig en godt innstilt elev fra VGS, der jeg hadde 5.3 i snitt det siste året (i fjor). Går nå på revisjon-og regnskap på en høgskole. Har begynt på høgskole (altså en stund siden nå), men føler at jeg er totalt umotivert. Jeg er alltid strukturert og innstilt, og det å jobbe med noe jeg driver med (skolearbeid) er førsteprioritet så å si, til vanlig. Nå som jeg har begynt på høgskole derimot, så er det bare helt likegyldig. Jeg er alltid på forelesninger, er alltid strukturert i forhold til det med å gjøre obligatoriske innleveringer (har fått bestått alle), men det er liksom å jobbe med pensum som er veldig vanskelig. På videregående visste jeg hva vi jobbet med til enhver tid, hvor vi var i forhold til pensum, og hvor jeg lå. Skjønner at nå er det mer selvlæring og man tilpasser selv studielæring osv. Merker dog at overgangen fra vgs til høyere utdanning var litt stor! Og hvordan er det på eksamen på høgskole? Foreleserne har ikke sagt så mye om dette. Får vi vite hva du skal vite på eksamen, eller blir det bare å møte opp på eksamen, så får du gjøre det du har av kunnskap oppe i toppetasjen etter 'endt' semester? Tusen takk for eventuelle svar. Take it easy on me! Endret 28. oktober 2013 av Nicuu Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Det bør finnes noe informasjon om hva som er kursenes pensum, antakelig på skolens nettsider. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 tror det varierer veldig, jeg har alltid vært en slik "minst mulig jobb for best mulig karakter" type, går på NTNU og får for det meste B/C, det blir derimot lite A'er da jeg ikke jobber nok Eneste gangen jeg kanskje tar den helt ut er når det er snakk om gruppearbeid, jeg skal ikke stå i veien for at noen andre får dårligere karakter enn de kunne fått. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 60 studiepoeng "krever" at man hver uke arbeider tilsvarende en full arbeidsuke, 37,5 timer, inkludert forelesninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå