Snopmaster Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jeg bryr med nix og nada om oppdatering, det er noe man er vant med uansett i de siste årene på konsollene! Viktigste for meg er om jeg får meg en konsoll ved release!!! Men det er en annen historie igjen :-) Lenke til kommentar
G Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Sitter igjen med litt blandede følelser etter de siste kunngjøringene. På en måte er jeg lei meg på Sony's vegne mtp utsettelsene, men på en annen side kjenner jeg lykken av at PC-en kommer sterkt tilbake de neste årene! Unnskyld, men hvilken utsettelse er det du snakker om? Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Unnskyld, men hvilken utsettelse er det du snakker om? http://www.gamer.no/artikler/storspelet-watch-dogs-er-utsett/153014 http://www.gamer.no/artikler/ubisoft-utsetter-kjorespillet-the-crew/153030 http://www.gamer.no/artikler/driveclub-utsettes-til-neste-ar/153132 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Wii U? Day one patch. XBone? Day one patch (høyst sannsynlig. men får ikke lest artikkelen pga ad-block.) PS4? Day one patch. Den eneste grunnen til hvorfor Windows ikke har day one patch er fordi det strengt tatt ikke er noen day one å patche. Noen får Windows mange måneder før alle andre (beta-versjon osv), og mange får et mange måneder etter alle andre (fordi de ikke trenger/gidder oppdatere) osv. Men hva så? Om et spill absolutt krever en firmware-patch legges den vel rett på disken? Det har det gjort på både Wii og Wii U, så vidt jeg vet. Ser ingen grunn til hvorfor PS4 og XBone skulle være annerledes. Mange spill på PC krever en nyere versjon av DX, derfor legges den også rett på disken for sikkerhetsskyld. Og uansett er dette bare en enkel patch. PS3 oppdateres en gang i blandt med noen måneders mellomrom. PCen blir oppdatert langt oftere, og svært ofte får jeg ikke engang beskjed om det før jeg skal slå av. Alt i alt er det rimelig uinteressant med day one patcher. Det er bare en av mange, og ikke noe å lage en stor sak av, imho. 3 Lenke til kommentar
Snopmaster Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Wii U? Day one patch. XBone? Day one patch (høyst sannsynlig. men får ikke lest artikkelen pga ad-block.) PS4? Day one patch. Den eneste grunnen til hvorfor Windows ikke har day one patch er fordi det strengt tatt ikke er noen day one å patche. Noen får Windows mange måneder før alle andre (beta-versjon osv), og mange får et mange måneder etter alle andre (fordi de ikke trenger/gidder oppdatere) osv. Men hva så? Om et spill absolutt krever en firmware-patch legges den vel rett på disken? Det har det gjort på både Wii og Wii U, så vidt jeg vet. Ser ingen grunn til hvorfor PS4 og XBone skulle være annerledes. Mange spill på PC krever en nyere versjon av DX, derfor legges den også rett på disken for sikkerhetsskyld. Og uansett er dette bare en enkel patch. PS3 oppdateres en gang i blandt med noen måneders mellomrom. PCen blir oppdatert langt oftere, og svært ofte får jeg ikke engang beskjed om det før jeg skal slå av. Alt i alt er det rimelig uinteressant med day one patcher. Det er bare en av mange, og ikke noe å lage en stor sak av, imho. Kunne ikke vært mer enig! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Trodde styrken til konsoller var at det bare var å putte inn spillet og det bare fungerte . Det er fortsatt mye lettere enn å spille på PC, men forskjellene har blitt visket mer og mer ut med steam. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Det har ikke vært komplisert å spille på pc siden man måtte velge com-porter, justere driver etter mengde minne og om man ønsker nettverk eller ikke. Argumentet om at spill er mye lettere på konsoll holder rett og slett ikke lenger. Ja, det er lettere. Men det betyr ikke at pc er vanskelig. Klarer man å få av plasten på et spill, klarer man nok å fyre det opp på en pc og. Personlig skulle jeg sett at jeg slapp å forholde meg til fysiske plater, men på konsoll er det monopol på spill i digital form med priser som matcher... For en som kjøper en del spill tar det ikke lang tid å spare inn den ekstra prisen for litt kraftigere maskinvare. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Det har ikke vært komplisert å spille på pc siden man måtte velge com-porter, justere driver etter mengde minne og om man ønsker nettverk eller ikke. Argumentet om at spill er mye lettere på konsoll holder rett og slett ikke lenger. Ja, det er lettere. Men det betyr ikke at pc er vanskelig. Klarer man å få av plasten på et spill, klarer man nok å fyre det opp på en pc og. Personlig skulle jeg sett at jeg slapp å forholde meg til fysiske plater, men på konsoll er det monopol på spill i digital form med priser som matcher... For en som kjøper en del spill tar det ikke lang tid å spare inn den ekstra prisen for litt kraftigere maskinvare. Ja, det har som sagt blitt bedre, men det er fortsatt vanskeligere. Man må fortsatt stille inn grafikkinnstillinger, installere, oppdatere drivere, oppgradere hardware, "mappe" knappene til kontrolleren, vente på at windows skal starte opp osv osv. Det er og blir flere ting som man selv må gjøre på et åpent system enn når man kjøper en ferdig boks hvor alle har det samme. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Ja, det har som sagt blitt bedre, men det er fortsatt vanskeligere. Man må fortsatt stille inn grafikkinnstillinger, installere, oppdatere drivere, oppgradere hardware, "mappe" knappene til kontrolleren, vente på at windows skal starte opp osv osv. Det er og blir flere ting som man selv må gjøre på et åpent system enn når man kjøper en ferdig boks hvor alle har det samme. Joda. Men det meste av dette ordner seg selv mer eller mindre. Det er lenge siden jeg har "mekket" pc. - Grafikkinnstillinger er greit å kikke på første gang et spill fyres opp. Dette gjøres en gang. Mange spill håndterer dette fint automatisk. Ved hjelp av f.eks Geforce Experience kan man også få det gjort automatisk med godt resultat (i motsetning til den innebygde guesswork-måten i noen spill). - Drivere ordner stort sett Windows fint selv. Det er en stund siden jeg trengte bry meg nevneverdig med dette. Den viktigste driveren i denne sammenheng, skjermkortdriveren, oppdateres gjerne også automatisk via eget software som kommer ferdig installert. Evt installeres selv om man bygger pc. Dette er ikke vanskelig. Next. Next. Done. - Oppgradere hardware er en valgmulighet. Ikke et krav. Ønsker jeg å spille spill med samme grafikk som på PS3 har jeg en 5 år gammel bærbar som takler dette greit. Jeg forventer å ikke trenge noen oppgradering av min nye bærbare på noen år også. Men ja, den koster adskillig mer enn en PS4... - Bruker en Xbox kontroller på PC iblant. Ingen mapping nødvendig. Brukes mus og tastatur mer av åpenbare grunner. - PC'en min booter raskere enn min PS3. Istedet for å fokusere på at det er så vanskelig, vil jeg heller si at man kan velge å gjøre det litt vanskeligere om man ønsker flere muligheter. Deriblant innen spill. Det finnes ingen sjanger på konsoll, som ikke kan spilles på pc. Men andre veien er det vanskeligere. Jeg foretrekker å ha spillene mine i Steam, fordi den gir en del muligheter vi ikke hadde før. Automatisk patching av spill og savegames i clouden for mange spill er kanskje de viktigste. Jeg skrur av PS3 helt (bryter bak) når den ikke er i bruk fordi den durer svakt, så der har jeg flere ganger blitt sittende å se på en patch bli lastet ned når jeg vil spille. Og det går tregt på PS3... Jeg har ingen problemer med å forstå at mange vil spille på en konsoll. Det har sine fordeler. Og ja, det er enklere. Men det blir litt som å sammenligne hva som er vanskeligst av å skrelle en banan eller en appelsin. De fleste klarer begge deler (jeg vet dette er satt litt på spissen ). Med det sagt, vil det overraske meg om det ikke står en ny konsoll stuen min i løpet av 2014 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå