ESS. Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Veldig bra dette. Dette er en svært stor sak i amerikansk forsvarsindustri, man regner med å få bedre konkurranse og integrering av ny hardware etterhvert som den teknologiske utviklingen ruller videre som følge av omleggingen. Har fått et inntrykk av at disse systemene i dag er basert rundt windows 2000, noen som vet noe mer utfyllende om dette? - ESS Endret 28. oktober 2013 av ESS. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jeg vil påstå at så lenge alle systemer er åpne, så kan også "alle" hjelpe til med å rapportere/fikse sikkerhetshull, og med det blir systemet sikrere. Det samme med kryptologi. Krypteringsalgoritmer som er åpne for folk flest gir mulighet for folk flest til å identifisere bakdører. Styrken i krypto skal ligge i nøkkelen, og ikke i en hemmelig algoritme. "security through obscurity is no security at all" er det noe som heter... Slike systemer vil jo være sårbare så lenge det finnes sikkerhetshull eller bakdører Selv om man det teoretisk ville være lettere å oppdage dem jo flere som bruker systemet , så er man avhengig av de blir oppdaget før noen misbruker dem. hvorvidt linux bruker vil unytte dette , rapportere det eller endre koden er jo et spørsmål her Et annet spørsmål er jo at det næremest er et krav om at et hvert system skal ha en bakdør for kunne komme seg inn i systemet i tilfelle alle har glemt innkallingsrutinene. Dette er jo også noen kan finne på å utnytte Så er det de som driver med angrep for å få et system til å knele for så komme seg inn den veien Lenke til kommentar
Jester7 Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Tar lang tid før OS blir godkjent for bruk i Forsvaret av NSM, ikke veldig lenge siden at Windows 7 og Server 2008 R2 ble godkjent. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Han kan faktisk ha litt rett i det han seier, når eit OS er lite, er det lite folks om hackar det. dermed blir det ofte meir hål i det. Hvilket OS er det som er lite? Beklager å skuffe deg, men det er lite som er mer utbredt en Linux-kjernen... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Er det SE Linux du tenker på? http://www.selinuxproject.org/page/Main_Page Det også. Kineserne har jo sitt RedFlag f.eks. Russerne har en variant jeg ikke husker hva heter, og slik fortsetter det fra nasjon til nasjon. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Det også. Kineserne har jo sitt RedFlag f.eks. Russerne har en variant jeg ikke husker hva heter, og slik fortsetter det fra nasjon til nasjon. CCCP Linux? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 "Ved å benytte seg av Linux ombord, kan alle datamaskinene kjøre på det samme, universelle systemet." "Takket være dette opplegget er alle våpensystemene automatiserte" Det er vel strengt tatt ikke takket være Linux at man kan kjøre på samme system over hele båten, og våpensystemer har vært automatiserte i mange år. Det er vel heller slik at man på forhånd har valgt en grunnplattform og spesifisert et krav om at programvaren til alle våpensystemer skal kunne kjøre på dette systemet, fremfor å implementere hyllevare der noen våpensystemer ble levert med alt fra Linux til Windows programvare eller selvutviklede "OS". Synes egentlig denne artikkelen var rimelig snålt utformet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Synes egentlig denne artikkelen var rimelig snålt utformet. Det er en kvikk oversettelse av en notis som er basert på denne artikkelen: http://arstechnica.com/information-technology/2013/10/the-navys-newest-warship-is-powered-by-linux/ (Originalen er som regel best.) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) lukter det linux reklame her ? Endret 29. oktober 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 lukter det linux reklame her ? Hvis det er dine nære omgivelser du snakker om, så sitter vel du best plassert til å svare på hva slags lukt det er du merker. Hvis du tenker på artikkelen i Ars Technica, så vil jeg si at svaret er nei; det er ikke Linux-reklame. Det er fremfor alt en saklig fremstilling av hardwaresystemene de skal kjøre Linux på. Notisen i DVICE bærer preg av en viss grad av fan-boyism, og det gjelder også naturlig nok den norske oversettelsen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Hvis det er dine nære omgivelser du snakker om, så sitter vel du best plassert til å svare på hva slags lukt det er du merker. Hvis du tenker på artikkelen i Ars Technica, så vil jeg si at svaret er nei; det er ikke Linux-reklame. Det er fremfor alt en saklig fremstilling av hardwaresystemene de skal kjøre Linux på. Notisen i DVICE bærer preg av en viss grad av fan-boyism, og det gjelder også naturlig nok den norske oversettelsen. Da så. Nå er det mange artikler der man har brukt eller skal bruke linux til et eller annet som bærer et preg av at linux liksom skal være det beste alternativet hele tiden Hva som er beste kommer jo av hva man vektlegger Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Tror dog at de vil benytte nyere type missiler - som Naval Strike Missile. http://en.wikipedia.org/wiki/Naval_Strike_Missile (Som for øvrig har slående likheter med Photon torpedo.) http://en.memory-alpha.org/wiki/Photon_torpedo ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Da så. Nå er det mange artikler der man har brukt eller skal bruke linux til et eller annet som bærer et preg av at linux liksom skal være det beste alternativet hele tiden Hva som er beste kommer jo av hva man vektlegger Og derfor vil en se flere og flere styringssystemer med Linux i bunn. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Og derfor vil en se flere og flere styringssystemer med Linux i bunn. poenget mit var i grunnen det motsatte , at linux ikke nødvendigvis er selvskreven til oppgaven selv om det duger i mange sammenhenger Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 poenget mit var i grunnen det motsatte , at linux ikke nødvendigvis er selvskreven til oppgaven selv om det duger i mange sammenhenger Og poenget mitt er at du har rett men at du tar feil Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Og poenget mitt er at du har rett men at du tar feil Du kan da ikke påstå at linux er selvsagt til alle oppgaver? . til det er det for mye å ta hensyn til Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 ...igjen? i hver eneste tråd? du må da snart bli lei av den evinnelige kveruleringen din? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) ...igjen? i hver eneste tråd? du må da snart bli lei av den evinnelige kveruleringen din? kvelurering ? jeg er lei av alt selvskrytet linux får hele tiden Dessuten har du ikke helt svart på hva du menr med at jeg har rett men tar feil. Endret 3. november 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hvilket OS er det som er lite? Beklager å skuffe deg, men det er lite som er mer utbredt en Linux-kjernen... velurisering ? jeg er lei av alt selvskrytet linux får hele tiden Dessuten har dum ikke helt svart på hva du menr med at jeg har rett men tar feil. Faktum er at du har rett, har og sett meg lei av det(har dog ikkje sagt noko mykje). Flott at dykk likar linux, men dykk begynne å likne meir å meir på applefanboys... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg