Johannes94 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Heisann.Er 19 år. Planlegger å starte opp egen bedrift med hovudfokus på salg av kosttilskudd. Tenker å ha bedriften/lageret i Sverige (hva vil det koste å leie ett lite lokale for dette i Sverige?) og ha oppe norsk nettbutikk. Jeg kan da selge PWO/koffein og andre kosttilskudd som er lovlige i sverige og sende til Norge.Correct me if im wrong, men dette er fullt lovlig, korrekt? Jeg selger det fra Sverige, og gjør da ingenting ulovlig her? Planen er å bo i Fredrikstad eller Halden, og kjøre det over fra grensen og sende det fra Norge. Mye styr kan du si, men markedet for dette er ekstremt lite konkurranse i, da det er bare 1 bedrift som tilbyr dette til norske kunder såvidt jeg vet p.d.d.Har også generelle spørsmål. Hvordan skaffe leverandører? Ta kontakt per mail, be om bulk-leveranse og fortelle om planene/bedriften?Lurer også på hva dere mener er fornuftig startkapital. Planlegger å spare opp minimum 100-200k.Takk for svar! Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 For det første så blir ikke ulovlige ting lovelig uansett hvordan du vrir og vender på det. Et av scenariorene du vil oppleve er å bli stoppet på grensen av tollvesenet. Du vil da bli straffet deretter. Mitt råd? Finn på en bedre ide. Lenke til kommentar
Johannes94 Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 De kjøper det i sverige, noe som er helt lovlig. Det er lov å innføre inntil 3mnd forbruk, derfor vil det også være uproblematisk å få det over grensen. Mao det er lov å bruke her i landet, men ikke å kjøpe å selge. Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 De kjøper det i sverige, noe som er helt lovlig. Det er lov å innføre inntil 3mnd forbruk, derfor vil det også være uproblematisk å få det over grensen. Mao det er lov å bruke her i landet, men ikke å kjøpe å selge. Johannes Bergh? 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Intressant... da er det bare å vente på at regjeringen øker momsgrensen slik at vi kan ta den inn momsfritt og gebyrfritt. Lenke til kommentar
Johannes94 Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Intressant... da er det bare å vente på at regjeringen øker momsgrensen slik at vi kan ta den inn momsfritt og gebyrfritt. Hva mener du? Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 De kjøper det i sverige, noe som er helt lovlig. Det er lov å innføre inntil 3mnd forbruk, derfor vil det også være uproblematisk å få det over grensen. Mao det er lov å bruke her i landet, men ikke å kjøpe å selge. Men du sier jo selv at det er ulovlig å selge i Norge? Nvm. Gjør som du vil, jeg bare mener det er en dårlig ide. Lenke til kommentar
Johannes94 Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Men du sier jo selv at det er ulovlig å selge i Norge? Nvm. Gjør som du vil, jeg bare mener det er en dårlig ide. Jeg selger jo det i Sverige? De betaler jo i Sverige. Hvor jeg sender fra har vel ikke noe å si Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jeg selger jo det i Sverige? De betaler jo i Sverige. Hvor jeg sender fra har vel ikke noe å si Igjen. Nvm. Du forstår ikke hva jeg vil frem til så vi lar det ligge. Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hva mener du? Jeg mener det jeg mener... Neida, ble visst post i feil tråd, skjønner du blir forvirra Lenke til kommentar
Tormedspikeren Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg ville ha ringt Mattilsynet. Litt lesestoff: http://www.lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2004-11-02-1441 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå