Maranello Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har problemer med capturing av film fra mitt Sony TRV-950E kamera til PC'en, får feilmeldingen "dropped frames" og får ikke til å sende tilbake til kameraet etter redigering. Jeg prøvde for en stund siden å formatere PC'en, da funket det med en gang jeg installerte programmet igjen, men når jeg skulle redigere senere på kvelden kom problemet tilbake igjen... Pc'en min er på 2,79GHz, 512 MB RAM, 240GB hardisk og er helt ny, så tviler det er den det er problemer med. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Setter pris på alle svar, trenger all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Et par ting sånn i forbifarten: Er disken rask nok? Den må klare rask dataoverføring, 5 MB/sek og 7.200 rpm eller no sånt. Legges videoen inn på samme harddisk som Premiere-programmet (og operativsystemet) ligger på? Det er visstnok ikke gunstig. Ellers: -prøv Adobes support side -prøv også Troubleshooting Dropped Frames in DV (IEEE 1394) Footage in Premiere for Windows Gjør et søk på "dropped frames" her på forumet. Det finnes noen tråder som kanskje kan hjelpe. Lenke til kommentar
frankfredriksen Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 [tendilenz sier:]Et par ting sånn i forbifarten: Er disken rask nok? Den må klare rask dataoverføring, 5 MB/sek og 7.200 rpm eller no sånt. Legges videoen inn på samme harddisk som Premiere-programmet (og operativsystemet) ligger på? Det er visstnok ikke gunstig. Hei Vet du om dette er spes. for Premiere Pro, eller gjelder det også for Premiere 6.5 ? Frank Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Dette gjelder generelt for alle redigeringsprogrammer. Men enkelte programmer kan kanskje være mer sensitive enn andre. Det vet jeg mindre om. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 det kan også være pga at du har programmer kjørende i bakgrunnen mens du kjører inn. Under capture settings velger du den videokameramodellen som ligger nærest til TRV950 (jeg lurer på om ikke PP har 950 der nøyaktig også) til vanlig står PP innstilt til å kontrollere en "generic device" noe som kan være årsaken til at du mister kontakten etter en stund. beklager fragmentarisk svar, hjernen er i uorden Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 får det fortsatt ikke til... jeg lagrer ikke på samme disken som programmet er installert, jeg hadde forresten det samme problemet i premiere 6.5... Virker som jeg får mindre dropped frames nå enn i 6.5, men allikevell for mye, ca. 10 dropped frames på 30 sek. Det som er litt merkelig er at jeg ikke klarer å overføre til kameraet igjen heller, enten kommer det bare små bitter og det hakker utrolig, eller så kommer det ingenting. Noe annet som jeg har merket er at jeg får forstyrrelser på LCD skjermen når jeg har kameraet tilkoblet, tallene i skjermen rister litt o.l Det er heller ikke firewire kabelen, da jeg har prøvd en annen og... Nå sitter jeg helt fast og trenger all hjelp jeg kan få.....hadde tenkt å redigere nå i høstferien... Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 fant ut av problemet det var driveren/programvaren til printeren min som fucka det til, vet ikke hvordan eller hvorfor men nå funker det iallefall! ..men kan ikke skrive ut da, men nå prioriterer jeg redigering framfor det.. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hvordan fant du ut at det var driveren? Har hatt samme problemet. Har bytta 2 SB audigy firewire kort. Men nå har jeg ADS pyro kort. Da ser det ut som det fungerer bra. Ikke fått tid til å testet så mye i det siste. Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 jeg formaterte pc'en, installerte premiere og fant ut at det virket, så prøvde jeg å installere andre programmer, som norton og word og slikt og testet mellom hvert program jeg hadde installert, og når jeg kom til driveren til skirveren klikka det for premiere... Ikke verre enn det... Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 jeg formaterte pc'en, installerte premiere og fant ut at det virket, så prøvde jeg å installere andre programmer, som norton og word og slikt og testet mellom hvert program jeg hadde installert, og når jeg kom til driveren til skirveren klikka det for premiere... Ikke verre enn det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå