Gå til innhold

Veien frem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Jan Høydal.

Dette bildet utfordrer betrakteren, og barnet i veibanen forteller at bildet hinter mot noe mer enn en veistrekning ! :)

Hvordan vil oppvekst og framtid for dette og andre barn bli, -

vil asfalt, glass og betong fortrenge grønne plener, blomsterenger og trær som innbyr til lek og klatring m.m. ?

Hvilke verdier tar vi med oss inn i framtiden, - konkurranseånd, effektivitet, konformitet, egoisme ?

"Dugnadånden" har vært et "varemerke" for Norge, men ser ut til å forsvinne gradvis.

Stadig oftere leser vi om eldre som blir funnet etter å ha ligget døde i sitt hjem i lengre tid ... .

Er framtiden noe som skjer, eller kan vi påvirke den i en retning som ivaretar verdier som hjelpsomhet, vennskap, omsorg empati, aksept, individualitet ...?

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei, Jan Høydal.

Dette bildet utfordrer betrakteren, og barnet i veibanen forteller at bildet hinter mot noe mer enn en veistrekning ! :)

Hvordan vil oppvekst og framtid for dette og andre barn bli, -

vil asfalt, glass og betong fortrenge grønne plener, blomsterenger og trær som innbyr til lek og klatring m.m. ?

Hvilke verdier tar vi med oss inn i framtiden, - konkurranseånd, effektivitet, konformitet, egoisme ?

"Dugnadånden" har vært et "varemerke" for Norge, men ser ut til å forsvinne gradvis.

Stadig oftere leser vi om eldre som blir funnet etter å ha ligget døde i sitt hjem i lengre tid ... .

Er framtiden noe som skjer, eller kan vi påvirke den i en retning som ivaretar verdier som hjelpsomhet, vennskap, omsorg empati, aksept, individualitet ...?

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Jeg blir oppriktig veldig glad når jeg får denne typen tilbakemeldinger som går rett på budskapet som jeg har prøvd å formidle. Som far til 4 barn, så er det nettopp tanker som du så godt beskriver, som naturlig nok jeg også reflekterer en god del over. Å dele refleksjoner og tanker gjennom bilder er ikke alltid lett, men veldig kjekt når man føler det treffer. Takker så mye Albert - dette var veldig flott kommentert.

Hilsen

Jan

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...