Kim_90 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei! Skal nå oppgradere lydanlegget ved studentpuben og trenger litt råd og veiledning! Stedet spiller musikk på tre forskjellige steder, det er i øl-baren, sprit-baren og på dansegulvet (der hvor det også står en DJ booth) Jeg vil ha et system som gjør at jeg kan sende signal fra øl-baren til både sprit-baren og dansegulvet Samtidig må det være mulig på kvelder med DJ å sende lyden derifra inn til øl-baren og videre derifra til sprit-baren. Noen løsninger? Krever dette nesten 2 separate systemer? Gjerne tegn det opp og kom med forslag til anslått pris. Det skal sies at jeg har alt av høyttalere, kabler og forsterkere stående, eneste jeg trenger hjelp til er signalet! Lenke til kommentar
dbass Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Kunne du ha laget et bilde over hvordan kablingen er per dags dato? Lenke til kommentar
Kim_90 Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Bare se bort ifra det som ligger der per dags dato egentlig.. Start fra scratch, men det som ligger der er; Når man spiller fra øl-baren; Ingenting til dansegulvet, ubalansert til sprit-baren Når man spiller fra DJ; Ubalansert til øl-baren, videre ubalansert derifra til sprit-baren - når lyden kommer frem til sprit er det ikke mulig å høre sangen. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hva med å ha 3 stk 3 kanals stereo miksere med balansert kabling koblet i kryss? Ubalansert? Hva slags forsterkere har dere? Lenke til kommentar
Kim_90 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Hva med å ha 3 stk 3 kanals stereo miksere med balansert kabling koblet i kryss? Ubalansert? Hva slags forsterkere har dere? Ikke le nå, vi bruker 3 stykk av denne, en på hvert sted som skal ha lyd. http://www.performanceaudio.com/item/Mackie-402-VLZ3/12196/ Lenke til kommentar
dbass Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Samme som jeg bruker på rommet ^^, Har du muligheten for å lage en kabel som splitter 3 stk kabler fra denne som går til 1 forsterker og de 2 andre mikserne, fra hver mikser? Endret 31. oktober 2013 av dbass Lenke til kommentar
dbass Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Her er en måte å koble alle 3 til alle 3. Det krever en del lodding Jeg ser også at spritbaren ikke skal sende lyd ut? Da kan man sette av kanal 1 og 2 til ølbar, og kanal 3-4 til spritbar, så kan man kjøre balansert hele veien, det gjør det også lettere for de som skal styre dette, og kanskje flytter seg fra A til B til C i løpet av kvelden. Som du sikkert vet, så må volumet på kanal 1 og 2 styres individuelt, med stereo pan nede kontrollerer man høyre og venstre side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå