Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Unknown NT operating systen code 6 detected

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest sansynlig så er det noe tredjeparts programvare som ikke er kompitabel med 8.1. Det har blitt rapportert om flere ting som ikke virker på Windows 8.1, det meste skal ha blitt patchet og kan løses med en oppdatering. Avhengig av hvor mye du har installert så kan dette bli en tidkrevende prosess og jeg vet ikke om noen metode for å vite nøyaktig hva det er som gir dette problemet. Jeg vil foreslå å begynne med drivere.

Det kan også ha blitt korrupsjonsproblemer ved installering. Den letteste måten å sjekke hvilken av disse som gjelder deg er å starte maskinen i safe mode og se om du fortsatt har det samme problemet. Hvis du får samme feilmelding når du starter maskinen i safe mode så tror jeg du har korrupsjonsproblemer. Hvis du allerede er inne i Windows anbefaler jeg deg sterkt å hoppe ca halvveis ned i tråden for å gå til del 2 av guiden, "Getting To Safe Mode From Within Windows 8".

Hvis du har samme problemet i safe mode så prøv å komme deg inn i Windows igjen og åpne kommandolinjen (Snarvei: Windows key + R, skriv inn CMD i det nye vinduet og trykk enter). I det nye vinduet skriver du "sfc /scannow". Maskinen vil da sjekke om alt er på stell med din windows installasjon.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...