Iceman #10 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei Har en stasjonær PC som jeg ikke får til å fungere. Det hele startet en lørdagskveld der jeg og noen kompiser satt å pilset. Ene kompisen min skulle låne PCen og jeg skulle koble til musen. Var begynt å bli brisen så klarte å stikke USBen inn feil vei, presset gjerne en del også, uansett så restarta pcen seg og når den kom på igjen fikk vi ingen kontakt med skjermen. Skjermen står med ingen signal. Kameraten min trodde det var USBen som hadde kortsluttet, men skulle gjerne fått noen svar fra noen som kan dette litt bedre. Er det hovedkortet som må byttes? Takker for svar og spør for mer info. Litt usikker på hvilke komponenter som ligger i PCen ettersom jeg ikke kommer meg inn på den. -Thomas Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Ta en titt inni USB kontakten og se om noen av lederene står mot hverandre. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Ta en titt inni USB kontakten og se om noen av lederene står mot hverandre. Det er ingen av lederne som står mot hverandre. Ser ikke ut som det er noe galt med USB portene, iallefall ikke fra utsiden. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Det er ikke sølt noe flytende på maskinen ? Kan du prøve med annen skjermutgang på maskinen, annen kabel og eventuelt annen skjerm, bare for å utelukke det ? Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Nei skal ikke være sølt noe. Pcen står skjermet fra sånt. Testet å koble i en annen port, men samme feilen kommer opp. Skjermen funker når jeg kobler den til bærbaren så den skal være i orden. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Får du bios post ? Altså, piper maskinen når du skrur den på ? Er det noe disk støy som indikerer at windows starter ? Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Nei. "Pipet" er ikke der. Litt vanskelig å si, men kan virke som windows ikke starter. Har også en restart knapp på framsiden av kabinettet som sluttet å virke samtidig som skjerm kontakten, om det kan være til hjelp. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg vil tippe av hovedkortet er dødt egentlig, hvertfall hvis reset knappen har nada funksjon. 1 Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Ja, var det jeg trodde i grunn. Hjertelig takk for hjelpen uansett! Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Reset biosen "din", så skal du se om den starter opp igjen?BmOnline Endret 28. oktober 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Har byttet hovedkort, strømforsyning og ram brikkene, men PCen får forsatt ikke kontakt. Har lest at det kan stamme fra feil på minne, men brikkene er helt nye og har prøvd forskjellige slots. Flyttet også slot på skjermkortet. Prøvde å resete biosen, forsatt ingenting. Kan det rett og slett være skjermkortet som er røket? Har ikke skjerm utgang på hovedkortet... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Det er ikke umulig at skjermkortet er defekt her. Du kan jo kanskje prøve å bytte ut det også så får du se hva slags effekt du får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå