Gå til innhold

Kjøp av stasjonær gamer - hjelp til oppsett

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har sittet litt og lekt i prisguiden, og det ser ut som cdon.com blir den billigste sjappa å handle fra. Har lagd et oppsett der som jeg synes ser greit ut, men er såpass lenge siden sist at jeg kunne tenkt meg tilbakemelding fra folk som har bedre peiling. Lista ligger vedlagt som .png.

post-67244-0-86212400-1382898801_thumb.png

Noen med forslag til endringer, helst da til billigere ting i så fall. Det tyngste som skal dras blir nok ting som BF4, samt en god del multitasking ellers.

Lurer og på om noen har erfaring med å handle fra cdon, evt om det er å anbefale å bestille fra en annen plass?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller ha valgt Gigabyte Radeon R9 280X OC 3GB Windforce 3X med mindre du skal ha 3dbriller (nvidia 3dvision).

Bortsett fra det, er oppsettet stort sett greit.

Er ikke noe problem å handle fra cdon.no problemet etter hva jeg vet har vel ikke cdon (Pick- up-Point

) som komplett har, det kan være en ulempe om noe skulle vise seg å være defekt, koster fort penger om du må sende med posten. ca 150-200 kr. Mot cdon tar kun 50 for å sende som er ganske forskjell.

Lenke til kommentar

Hadde ikke kuttet på strømforsyningen om planen var å overklokke, kan fort bety kortere levetid for komponentene eller vertfall defekte komponenter innen kort tid.

Selvfølgelig kan man vurdere å kjøpe noe brukt sokkel 1155 gjør det fremdeles bra når det gjelder overklokking.

Hva med å heller kutte på skjermen f.eks Asus VN247H?

Lenke til kommentar

Ville heller ha valgt Gigabyte Radeon R9 280X OC 3GB Windforce 3X med mindre du skal ha 3dbriller (nvidia 3dvision).

Bortsett fra det, er oppsettet stort sett greit.

Er ikke noe problem å handle fra cdon.no problemet etter hva jeg vet har vel ikke cdon (Pick- up-Point

) som komplett har, det kan være en ulempe om noe skulle vise seg å være defekt, koster fort penger om du må sende med posten. ca 150-200 kr. Mot cdon tar kun 50 for å sende som er ganske forskjell.

Skal du brenne blueray?

Trenger du mer enn 8GB minne?

BF4 er anbefalt med minimum 3GB minne, dvs. bruk minimum R9-280X.

Bytt ut strømforsyningen med denne: Antec High Current Gamer HCG-620M 620W

Har du glemt spillmus?

Vet ikke om jeg trenger mer enn 8GB, men tenker at jeg ikke har lyst å finne det ut :p Bedre å gå for mindre og raskere minne, kanskje?

Har en Logitech G500 som jeg liker godt, så den blir ikke byttet ut med det første. Glemte å ta med i førstepost, sorry :)

Har bluraybrenner i laptopen, så det er ikke et behov. Det går uansett mest i digital lagring, så den blir nok mest til pynt, annet enn når det skal installeres spill og denslags.

Hadde ikke kuttet på strømforsyningen om planen var å overklokke, kan fort bety kortere levetid for komponentene eller vertfall defekte komponenter innen kort tid.

Selvfølgelig kan man vurdere å kjøpe noe brukt sokkel 1155 gjør det fremdeles bra når det gjelder overklokking.

Hva med å heller kutte på skjermen f.eks Asus VN247H?

Har ikke noen plan om å overklokke, vil tro det skal kjøre det meste jeg trenger i de nærmeste årene.. :)

Ang skjerm så har jeg hørt at det er greit å gå for en med høyere refresh rate? Bedre flyt i spill ellerno?

Foreløpig oppsett er nå slik:

post-67244-0-81681900-1382902445_thumb.png

Ser at de ikke har satt noen leveringstid på skjermkortet, noen som vet når det kommer?

edit: Ang strømforsyning så hadde det kanskje vært litt digg å hatt en modulær. Tanker om Corsair RM650 anyone? :)

Endret av edge
Lenke til kommentar

Eneste jeg ville gjort annerledes er å invitere i vannkjøler

Ok. Har vannkjøler en stor fordel i kjøleevne eller lydnivå ift luft? Hvilken kjøler vil det isåfall være smart å gå for? :)

FRACTAL DESIGN DEFINE R4 har 2 stk 2.5" ekspansjonsplasser, så du trenger ingen ekstra ramme.

Kult, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Ok. Har vannkjøler en stor fordel i kjøleevne eller lydnivå ift luft? Hvilken kjøler vil det isåfall være smart å gå for? :)

Vannkjøler vil holde prossessoren mye kaldere enn en vifte, noe som er mye mer ideelt hvis du skal overclocke, spille etc.

Ville nok anbefale denne. Det er en kvalitetsvifte som består oppgavene sine med glans, eventuelt kan du kjøpe modellen over som har dobbelt så lang radiator.

http://cdon.no/elektronikk/corsair-hydro-series-h60-high-performance-liquid-cpu-cooler-vaeskeavkjolingssystem-p22387538

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...