Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Første strømregning et år etter innflytting

bangarang

Anbefalte innlegg

Utleigar kan gjerne ha opptrått klønete, det veit me lite om, men TS bør like fullt vente å få den rekninga. Han veit han brukar straum og han veit at han skal betale for straumen, så det burde ikkje kome som noko overrasking at summen blir større jo lengre det er mellom terminane.

Sidan du har etterspurt faktura er du tydelegvis klar over at straumen ikkje er gratis. Sidan du sjølv oppgjev forbruk er det ein forholdsvis smal sak å estimere kor mykje summen av forbruket er kome på til ei kvar tid.

Andre kan gjere feil og vere slurvete i utføringa av sånt, men du bør ha kontroll på kva du skuldar til ei kvar tid. Kva hadde du eigentleg venta når du etter kvart får faktura for eit årsforbruk av straum? At utleigar skal dekke det? Eventuelt dekke store delar av summen? Sidan du skriv du har masa og masa så er du tydelegvis klar over at du skuldar pengar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utleigar kan gjerne ha opptrått klønete, det veit me lite om, men TS bør like fullt vente å få den rekninga. Han veit han brukar straum og han veit at han skal betale for straumen, så det burde ikkje kome som noko overrasking at summen blir større jo lengre det er mellom terminane.

Sidan du har etterspurt faktura er du tydelegvis klar over at straumen ikkje er gratis. Sidan du sjølv oppgjev forbruk er det ein forholdsvis smal sak å estimere kor mykje summen av forbruket er kome på til ei kvar tid.

Andre kan gjere feil og vere slurvete i utføringa av sånt, men du bør ha kontroll på kva du skuldar til ei kvar tid. Kva hadde du eigentleg venta når du etter kvart får faktura for eit årsforbruk av straum? At utleigar skal dekke det? Eventuelt dekke store delar av summen? Sidan du skriv du har masa og masa så er du tydelegvis klar over at du skuldar pengar.

Hvorfor er folk her så raske med å anta at jeg IKKE har tenkt å betale. Selvfølgelig skal jeg betale min egen strømregning, utleier skal da ikke betale for MINE utgifter. Nettopp derfor er det også viktig å kunne få regelmessige fakturaer. Det skal gjøre nytte for begge parter. Jeg gjør rede for mine utgifter med en gang istedet for at jeg skal sette på meg gjeld til dem etter et år. Og de får ta seg av sine egne utgifter.

Nå er jo jeg også så ufattelig naiv at jeg trodde på husverten min sist gang vi diskuterte dette(før de hadde ordnet strømregningen), at når de fikk ordnet regningen, skulle de hjelpe å gjøre det greit for meg. Altså "du skal da få slippe baksmell, det hadde ikke vært noe trivelig. Vi skal nok få delt det opp". Så feil kan man ta. Det er min egen feil. Dumsnill.

Venner av meg som driver utleie forstår ikke hva som kan ha tatt så lang tid for husvertene mine.

Så fort de får strømregning annen hver måned deler de opp regningen i forhold til avmålinger, nettleie osv, og leverer spesifisert regning til leietaker. Enkelt og greit.

Jeg forventer ikke at noen skal ta regningen for meg, her stiller jeg bare spørsmålet om hva som er rett og galt. Noen har jeg lært av, andre har jeg lært lite av. Skjønner nå jeg sikkert har stilt meg på feil tråd, men det får bare være. Mener uansett at det er bedre å spørre enn å ikke vite noe som helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du snakka med utleigar om dette og bedt om å få ein nedbetalingsplan?

Det er ikkje normalt å fakturere for eit heilt år i slengen, med mindre det er avtalt. No er det skjedd, då må ein finne den beste løysinga, som betyr at du må diskutere med utleigar.

Be om å få ein skikkeleg faktura, med spesifisert forbruk og om du kan få ein nedbetalingsplan sidan 10k er ein stor sum i den situasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...