wtrlmn Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Parkerte nettopp i garasjen, og på vei opp til leiligheten hørte jeg noen lyder fra en parkert bil. Sånn skikkelig klagehyling. Det var en hund inni bilen, men ingen i nærheten. Jeg kjente på panseret, men det var kaldt, så bilen har tydeligvis stått der en stund. Nå er det jo ikke kaldt i garasjen, så hunden lider nok ingen nød, men det er vel ikke helt heldig at den har blitt forlatt der? Noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre? Har aldri vært borti noe sånt før. 2 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Du kan kontakte eier, finner eieren ved å sende regnr til vegvesenet på sms, husker ikke nr. Men Lenke til kommentar
reversfaen Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Det går vel an å finne ut hvem eieren er for så å kontakte ham/henne; eller kontakte politiet. Endret 27. oktober 2013 av reversfaen Lenke til kommentar
wtrlmn Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Takk for hjelpen Fant ut at man kan finne eier på vegvesen.no, så da gjør jeg det. Lenke til kommentar
y tho Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 "Ved å sende REGNR, registreringsnummer, til 2282 vil du etter kort tid kunne ta imot opplysninger for ønsket kjøretøy. Prisen for tjenesten er tre kroner per melding." Kilde Lenke til kommentar
wtrlmn Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Det er et leasingselskap den er registrert på :/ Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Ring leasing-selskapet, om de har åpent, og forklar saken. Hvis det er nummererte plasser i parkeringsshuset eller hva det er så kan du kanskje finne leiligheten. Hvis ikke så er politiet alltids en mulighet. Lenke til kommentar
y tho Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Det er et leasingselskap den er registrert på :/ Kontakt Politiet og forklar. Lenke til kommentar
wtrlmn Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg tenker at jeg sjekker om en liten stund om den fortsatt er der, ellers kontakter jeg politiet. Leasingselskapet hadde stengt. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hadde bare sagt fra til politiet, så får de finne eier og ordne, skader ikke, men ikke bruk 112 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 112 er vel bare for nødssituasjoner. Men 02800 funger vel også. Dersom det sitter noen på vakt på politihuset da selvsagt... Lenke til kommentar
wtrlmn Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Hunden var fortsatt der. Jeg ringte politiet, og de skulle sende en bil. Bor heldigvis et steinkast fra politistasjonen. Endret 27. oktober 2013 av wtrlmn 4 Lenke til kommentar
wtrlmn Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Hørtes ut som politiet hadde litt å gjøre, men de sa de skulle sende en bil så fort de hadde en ledig. Lenke til kommentar
wtrlmn Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Var nede og sjekket igjen. Hunden er fortsatt der Denne gangen lå den og halvsov. Åpnet et halvt øye da jeg tittet inn. Stakkar! Men føler vel ikke at jeg kan ringe og mase på politiet. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Stikk hull på ene dekket til bilen, så får bileieren en straff. Lærer seg å ikke glemme det igjen. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 eller stikk hull på et vindu sånn at bikkjen får frisk luft.. kanskje den "sover" fordi den er utmattet/tørst/tissetrengt.. Lenke til kommentar
y tho Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Ganske mange timer får en hund å bare ligge der.. Hvertfall når du ikke engang vet hvor lenge den lå der før du kom. Altså dyr er viktige de også. Er det virkelig så mye som skjer i Oslo på en søndags kveld at de ikke har tid til dette? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Tre timer siden du så den. Hvem vet hvor lenge den var der før du oppdaget den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå