Gå til innhold

The Newsroom - Diskusjonstråd

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

I denne tråden kan en diskutere The Newsroom. Serien handler, som titelen kan antyde til, om en nyhetskanal, ACN, og dens ansatte.

En dramaserie uten sidestykke etter mitt syn.

1yTS3AS.png

Vil påpeke at serien har blant de beste starten på en serie, noensinne etter min mening, bare se:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skriver litt om Sesong 1:

The Newsroom omhandler TV-stasjonen ACN, som er en stor, og populært TV-stasjon. Will Mcavoy (spilles av Jeff Daniels) er nyhetsankeren, og hovedpersonen i serien. Will har spilt en ukritisk nyhetsanker, fram til MacKenzie McHale (spilt av Emily Mortimer) kommer inn i bildet. MacKenzie har tidligere jobbet med Will, før en hendelse mellom dem brøt båndet, og det ikke lengre var et levedyktig privat, og profesjonelt forhold.

The-Newsroom-S1E9-The-Blackout-Part-2-Ma

MacKenzie kommer tilbake til ACN, og begynner fra dag 1. å forandre på ting, slik at Will igjen skal stråle, og vise den kritiske nyhetsankeren han egentlig er. Sjefene til Will og MacKenzie bryr seg egentlig bare om populariteten til ACN, og driter egentlig i at det ikke er noe særlig bra journalistikk som skjer, noe MacKenzie og Will jobber for å forandre.

Vi ser fra episode 1. en veldig spent, og kaotisk atmosfære.

Jeg vil anbefale denne serien til ALLE som liker dramaserier, så vel som skikkelig gode dialog-serier. Skuespillerne er hentet fra øverste klasse, og har blant annet med Dev Patel (kjent fra Slumdog Millionaire).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...