Flying Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei! Er det noen som har erfaring med å lage gelé med vodka? Hvilke blandingsforhold brukte dere og hvor stiv ble den? Jeg vil lage geléen i form og kunne hvelve den uten at den helt mister fasong. Vil halvt vann, halvt vodka gi en stiv nok gelé eller bør jeg da tilsette ekstra gelatin når jeg bruker Freia pulvergelé? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Halvt vann og halvt vodka vil gjøre den forferdelig sterk bare så du vet det Lenke til kommentar
multisync Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Nåja, blir jo bare rundt 20% Tror 50/50 vann/vodka akkurat skal gå. Oh... overså at det skulle være i form, da ville jeg vurdert et annet blandingsforhold. Endret 27. oktober 2013 av multisync Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Lag gele etter oppskriften på pakken, men med 3/4 av vannmengden. Dette setter du til avkjøling, og når det er kommet ned under 50 grader sånn omtrent rører du inn vodka tilsvarende den siste 1/4 av væskemengden. La det så stå i kjøleskap til det er stivnet. Bruk 40% vodka for å oppnå 10% alkoholinnhold i geleen, eller 60% for å få 15%. Å lage den sterkere enn dette vil kunne gi for tydelig alkoholsmak i geleen, og det er vanskeligere å få den ordentlig stiv. 1 Lenke til kommentar
Flying Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Takk for svar. Ingen som har prøvd å tilsette ekstra gelatin? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) du kan blande gelatin,vann,vodka og helle de oppi en bunke med sugerør holdt sammen av en strikk, skyld sugerør med varmt vann fra utsiden så gelene sklir ut så har du alkomark bra til haloween for eks http://www.instructables.com/id/Bowl-of-Worms-Anyone/ Endret 29. oktober 2013 av Eriksendrul 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå