Gå til innhold

Hvorfor finnes ikke alkohol i tablettform?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nope

Jope.

Absolut, og all annen vodka for den saks skyld, er jo bare vann med alkoholsmak. Det siste man bør drikke om man ikke liker smaken av alkohol er noe som ikke smaker annet enn alkohol.

Helt enig Istapp. For tiden går det mye i Ægir. Øl til 55-60 kr flaska smaker rett og slett bedre enn billigøl.

Er ikke noen konkurranse engang. Når man har smakt godt belgisk trappistøl smaker det bare vann av alt man får i dagligvarebutikken. Man kjøper ikke øl på samme sted som man kjøper dasspapir.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Jope.

Absolut, og all annen vodka for den saks skyld, er jo bare vann med alkoholsmak. Det siste man bør drikke om man ikke liker smaken av alkohol er noe som ikke smaker annet enn alkohol.

Er ikke noen konkurranse engang. Når man har smakt godt belgisk trappistøl smaker det bare vann av alt man får i dagligvarebutikken. Man kjøper ikke øl på samme sted som man kjøper dasspapir.

Artig metafor den om dopapir-ølet og ingen liker toalett-vitser bedre enn meg! :rofl:

Men du må huske på at de fleste kjøper øl på matbutikk og blir veldig fornermet om folk kaller ølet deres for dopapir!

Lenke til kommentar

Om du vil ha den i pilleform er det nærmeste du kommer en ordentlig tampong fest.

Dypp den i 60%, putt den i nummer 2, og så går du på byen.

Hva skal man liksom oppnå med det? Svie i toeren?

AtW

F.eks

Nå liker ikke alle cognac, men har aldri merket alkoholsmaken på f,.eks den...

Men smaker lett alkoholen.

AtW

Newsflash til trådstarter: En drikker kvalitetsvarer for smakens skyld, ikke for å bli møkings. Kvalitet, ikke kvantitet.

Hilsen fan av godt øl, brennevin og vin.

Jeg tipper minst 75% av alt alkoholinntak har rusen som følger med som en vesentlig del av grunnen til at folk drikker det.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal man liksom oppnå med det? Svie i toeren?

AtW

Det skal sies at jeg ikke har prøvd det selv, og dermed baserer utsagnet på noe jeg har hørt:

Alkoholen blir tatt opp i blodet veldig raskt, og man blir dermed veldig fort full.

Forøvrig: http://www.youtube.com/watch?v=aD8XCvxatFw

Og om det bare er tull så er det også greit, da har i alle fall noen fått en morsom historie å fortelle.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Det skal sies at jeg ikke har prøvd det selv, og dermed baserer utsagnet på noe jeg har hørt:

Alkoholen blir tatt opp i blodet veldig raskt, og man blir dermed veldig fort full.

Forøvrig: http://www.youtube.com/watch?v=aD8XCvxatFw

Og om det bare er tull så er det også greit, da har i alle fall noen fått en morsom historie å fortelle.

Alkohol tas opp veldig raskt i blodet av å drikke det også, den delen av kroppen har som sin spesialiserte rolle å transportere ting ut i rådene fra det vi spiser/drikker, en tampong har jo minimalt med alkohol, at det muligens er marginalt raskere transport hjelper lite med så lite alkohol.

AtW

Lenke til kommentar

Alkohol tas opp veldig raskt i blodet av å drikke det også, den delen av kroppen har som sin spesialiserte rolle å transportere ting ut i rådene fra det vi spiser/drikker, en tampong har jo minimalt med alkohol, at det muligens er marginalt raskere transport hjelper lite med så lite alkohol.

AtW

Joda, men så var poenget å slippe smaken (jeg regner med at det er grunnen for at man ønsker alkhol i pilleform) :)

Det er selvsagt ikke en god måte å få i seg alkoholen, det var mer ment som et morsomt innslag.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

AtW

Har testet alkohol i vannpipe, det blir litt av samme prinsippet som tampong, ikke mye man får i seg, men får fort promille.

Ble veldig fort full da ihvertfall, og veldig fort edru igjen.

Det er forresten ikke mye alkohol i blodet som skal til.

6ml 100% alkohol rett i blodet tilsvarer ca 1 promille.

rundt 15ml 40% tilsvarer ca 1 promille.

Ett vanlig shotglass(60ml) er altså en gir altså en real fyll til 2-3 personer intravenløst

Nå vet jeg ikke hvilken kapasitet en tampong har men ser for meg at det er over ett vanlig shotglass.

Man kan altså bli overstadig beruset av en tampong.

Slimhinnen i endetarmen er forresten veldig god til å ta opp væske, den tar opp væske raskere enn det magen gjør, dermed vil promillen stige raskere enn om man drikker det. slimhinnen i endetarmen har som eneste oppgave å suge til seg væske og salter fra avføringen.

Lenke til kommentar

Har testet alkohol i vannpipe, det blir litt av samme prinsippet som tampong, ikke mye man får i seg, men får fort promille.

Ble veldig fort full da ihvertfall, og veldig fort edru igjen.

Det er forresten ikke mye alkohol i blodet som skal til.

6ml 100% alkohol rett i blodet tilsvarer ca 1 promille.

rundt 15ml 40% tilsvarer ca 1 promille.

Ett vanlig shotglass(60ml) er altså en gir altså en real fyll til 2-3 personer intravenløst

Nå vet jeg ikke hvilken kapasitet en tampong har men ser for meg at det er over ett vanlig shotglass.

Man kan altså bli overstadig beruset av en tampong.

Slimhinnen i endetarmen er forresten veldig god til å ta opp væske, den tar opp væske raskere enn det magen gjør, dermed vil promillen stige raskere enn om man drikker det. slimhinnen i endetarmen har som eneste oppgave å suge til seg væske og salter fra avføringen.

Mener du levra forbrenner alkohol raskere om du får den inn i blodet med vannpipe?

6 ml rett i blodet tilsvarer ikke 1 promille. Ei heller tilsvarer 15ml 40% en promille, du bommer med nesten en faktor 10.

AtW

Lenke til kommentar

Vodkatamponger er nok hovedsakelig bare en myte, både med tanke på mengden og det faktum at tamponger ikke er designet for å stikkes opp i hulrom etter at de har tiltrukket seg væske.

Butt-chugging derimot, er et reelt alternativ. Det kan være veldig farlig dog, da man mister sikkerhetsmekanismen magen tilbyr.

Lenke til kommentar

Mener du levra forbrenner alkohol raskere om du får den inn i blodet med vannpipe?

6 ml rett i blodet tilsvarer ikke 1 promille. Ei heller tilsvarer 15ml 40% en promille, du bommer med nesten en faktor 10.

AtW

Levra forbrenner statisk, men når man får det inn via luftveiene stopper inntaket umiddelbart, noe det ikke gjør i magen, om du drikker blir det liggende i magen lenge før alt er fordøyd og spred ut. Det er derfor fulle personer pumpes, for å få ut alkoholen som ikke er tatt opp i blodet.

En person har ca 6 liter(6 000ml) blod i kroppen.

1 promille av dette er 6 000ml er 6ml.

6ml 100% alkohol vil dermed tilsvare 1 promille.

Vis meg gjerne hvor jeg har tatt feil og hva som er riktig :)

Lenke til kommentar

Levra forbrenner statisk, men når man får det inn via luftveiene stopper inntaket umiddelbart, noe det ikke gjør i magen, om du drikker blir det liggende i magen lenge før alt er fordøyd og spred ut. Det er derfor fulle personer pumpes, for å få ut alkoholen som ikke er tatt opp i blodet.

En person har ca 6 liter(6 000ml) blod i kroppen.

1 promille av dette er 6 000ml er 6ml.

6ml 100% alkohol vil dermed tilsvare 1 promille.

Vis meg gjerne hvor jeg har tatt feil og hva som er riktig :)

Alkoholen fordeles over hele vannprosenten til kroppen. Du kan regne ren alkohol delt på omlag 70% av kroppsvekten, for å få den rette promillen Man regner stort sett med at all alkoholen kommer ut i blodet om man drikker det (det vil du se om du ser formlene som er brukt i promillekalkulatorer), men kanskje opp til 20% kan "gå tapt" om du har mye mat i magen fra før.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...