TheOneGirl31 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei. Jeg er trøtt mesteparten av dagen. Jeg er til tider også ganske svimmel. Det jeg synes er litt rart med tanke på symptomer er at jeg ikke fryser (med mindre det er kaldt). Jeg er en jente, så jeg har menstruasjoner, og jeg trener hard 5 ganger i uken. Håper det var nok informasjon... Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Det er veldig vanskelig å si. For å være helt sikker, burde du dra til legen å få tatt blodprøver. Lenke til kommentar
TheOneGirl31 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har vært inne på tanken, men har ikke hatt tid. I tillegg er jeg ikke så glad i sprøyter... Jeg få vel finne en ledig timer der jeg kan dra til legen. Takk for svar.. Lenke til kommentar
simon11 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei. Om du har jernmangel eller ikke, bør du gå til en lege og få målt blodet ditt. Man bør ikke ta jerntilskudd uten å ha sjekket dette med lege. Du bør også sjekke mangel på vitamin d og b12 Og om du har cøliaki og om stoffskiftet ditt er bra. Høres kanskje litt mye ut dette, og det kan godt være du har nokk av alt sammen, men med det samme du er hos en lege er det bare å ta prøver. Det er i alle fall mitt tips. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Dette er typiske symptomer på jernmangel. Madammen er plaget av det samme og er støtt i bunnen når det gjelder jernlageret. I tillegg blir hun slapp.Men som noen sier her...det måles kjapt med et lite stikk. Ikke noe å bekymre seg over. Lenke til kommentar
Pescado Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Fryser du ikke med mindre det er kaldt? Her er det noe virkelig galt Lenke til kommentar
TheOneGirl31 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg skrev det med frysing fordi at å fryse er en at symptomene på jernmangel. Men det symptomet ville jeg få frem at jeg ikke hadde... Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg skrev det med frysing fordi at å fryse er en at symptomene på jernmangel. Men det symptomet ville jeg få frem at jeg ikke hadde... Madammen fryser heller ikke, enda hun er laaaangt nede med jernet sitt. Så mye at hun måtte få påfylling med sprøyte faktisk. Så man må ikke nødvendigvis fryse. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Ville anbefalt en blodprøve, er bare å bite seg gjennom det. For øvrig som en over her også skriver så kan dette tyde på jernmangel og/eller D-vitamin (sistnevnte for min del, der jeg også følte meg ganske slapp i kropp og sjel). Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Som folk sier her, stikk til legen og sjekk det. Jeg har slitt med jernmangel, og hadde det slik du nevner, så det kan jo være det. Men man kan jo aldri vite det helt sikkert. Lenke til kommentar
Pescado Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg blir alltid trøtt når det går mot vinteren Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Visste ikke at frysing var et symptom på jernmangel? Uansett, det kan være jernmangel. Noen ville sikkert også ment at 5 dager HARD trening i uken er overkill, så du bør kanskje vurdere om det kan være en faktor. Ta det fra en som ble kraftig overtrent og satt ut med helseplager i lang tid på grunn av overtrening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå