Olav Leistad Hove Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Rusbeel 2 Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Morsomt å se deg teste ut ulike utsnitt! Det blir en veldig fin demonstrasjon på hvor mye utsnitt faktisk kan ha å si for inntrykket et bilde gir. Personlig likte jeg blikket i det forrige portrettet bedre, samt den litt ujevne lyssettingen. Men også her skinner det masse personlighet gjennom. Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Ja, du har rett. Blikk og lys er bedre i det første. Dette bildet var skarpere og med litt mer lys. Da kunne jeg gjøre litt mer med øynene. Har lysnet dem opp (som er veldig viktig i alle portretter) men også skarpet opp og forsterket strukturen i iris med teknikker i Photoshop. Men dette er jo ikke noe som så mange andre enn jeg legger merke til kanskje... Han har brune øyne og da vises jo dette ikke så godt heller. Men det er jo slik at blikket vårt trekkes først mot øynene og da er det kanskje summen av det som er gjort der som avgjør at det "stråler" mot oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg