Arnageddon Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Hei! Jeg har penger i en australsk bank som jeg vil overføre til den norske banken min. I den australske nettbanken får jeg valg mellom å overføre pengene i australske dollar eller norske kroner. I det siste tilfelle tror jeg det er mottakerbanken som bestemmer valutakursen, i mitt tilfelle Skandiabanken. Hvis jeg sende pengene som norske kroner får jeg omtrent 5.35 kr per 1 dollar. Jeg aner ikke hva jeg får dersom jeg sender i australske dollar, ei vet jeg hvor jeg skal lete for å finne svaret. Noen som har et tips on hva jeg bør velge eller et generelt råd om overføring fra utlandet? Endret 27. oktober 2013 av Arnageddon Lenke til kommentar
( ) Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Det eneste jeg vil si her, er at når den australske nettbanken tilbyr overføring som norske kroner, ville det forbause meg meget om kursen da ble bestemt av en norsk bank... 1 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Det vanlige er at dersom du sender i lokal valuta (AUD), er det den norske banken som veksler, mens hvis du sender i NOK, er det den australske banken som veksler. Du bør kanskje lese litt om dette på sidene til banken din i australia, evt ringe deres kundeservice. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå