andesam Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Ja...jeg har kjøpt denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FSP35060PN strømforsyningen, men det står ikke på strømforsyningen at den er ATX, det står bla.: "ATX OK" og "HI-POT OK". det er det eneste som kan indikere noe som helst om det er ATX eller ikke. Men er det noen som har den strømforsyningen og kan bekrefte at den passer til et asus a7n8x deluxe hovedkort og en amd athlon xp 2800+ prosessor? Jeg vet at det står på hjemmesiden at det er ATX, men jeg spør bare for å være HELT sikker før jeg fyrer opp dataen... Lenke til kommentar
Npt Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 at er jo formen, og ja den er det. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 står det at det er ATX så funker den sammen med alle hk som er ATX. Vanskligere er det ikke :wink: Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvis strømforsyningen har ATX standard, hva er det da den er tillpasset? Er det hovedkortet?,Haddisken?,Porsessoren? Vet det er et newbee spørsmål, men jeg bare spør... Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Den er tilpasset ATX kabinett. Dette er en standard Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 ATX er så vidt jeg vet en standard for design av blant annet hk, psu og kabinett. ATX definerer blant annet størrelsen og form på hk og psu, mens kabinettet MÅ kunne huse disse delene. btw: det finnes flere utgaver av ATX, f.eks. microATX. Edit: bare rett på meg hvis noen føler jeg tar feil, jeg biter nemlig ikke. Jeg bare slår Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvis strømforsyningen har ATX standard, hva er det da den er tillpasset?Er det hovedkortet?,Haddisken?,Porsessoren? Vet det er et newbee spørsmål, men jeg bare spør... Den er tilpasset ATX-strømforsyningskontakten på Hovedkortet... Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Med andre ord; JA den funker for deg!! :wink: Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg forstår hva du mener, men nei, du må ikek ha en powerdupply som er spesiallaget til dine komponenter. Det eneste relevante er at powersupply'en: (a) Har nok kapasitet til å levere den strømmengden du vil trenge til systemet. og (B) Har tilkoblinger som gjør at det er fysisk mulig å koble strømmen inn på hovedkortet ditt. Med andre ord, hvis det står at de funker med ATX, så vil de fungere med ditt ATX hovedkort (og andre komponenter). 300-350W er nok til en normal maskin. Skal du ha 8 harddisker, brenner og en radeon 9800 XT så kjøper du 400W =P Lykke til med den nye maskinen din -Stigma Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 ATX er faktisk bare en standard på fysisk størrelse. Alle ATX-kasser er laga med korrekte hullplasseringer for alle ATX-hovedkort, strømforsyninger osv. Definerer egentlig bare størrelser i millimeter, har ikkeno å si for RAM'en din f.eks. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 ATX er mer enn bare en størrelses-standard. som f.eks AT hovedkort ble startet på en helt annen måte enn ATX hovedkort. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Ja den funker just perfect i ditt tilfelle! Er en vanvittig koselig PSU btw Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg forstår hva du mener, men nei, du må ikek ha en powerdupply som er spesiallaget til dine komponenter. Det eneste relevante er at powersupply'en: (a) Har nok kapasitet til å levere den strømmengden du vil trenge til systemet. og (B) Har tilkoblinger som gjør at det er fysisk mulig å koble strømmen inn på hovedkortet ditt. Med andre ord, hvis det står at de funker med ATX, så vil de fungere med ditt ATX hovedkort (og andre komponenter). 300-350W er nok til en normal maskin. Skal du ha 8 harddisker, brenner og en radeon 9800 XT så kjøper du 400W =P Lykke til med den nye maskinen din -Stigma ...ooooog: © Leverer rett spenning til de forskjellige øyene, slik ATX-standarden forutsetter. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Her kan du lese alt om ATX spesifikasjoner. javascript:emoticon http://www.formfactors.org/developer/specs.../atx/atx2_1.pdf Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 gspr: Selvfølgelig ^_^ men det sier jo seg selv egentlig da, ved midnre noen fikk den glupe ideen å lage en PSU med like kontakter som ATX, men med andre plasseringer av de forskjellige strømstyrkene -Stigma Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 gspr: Selvfølgelig ^_^ men det sier jo seg selv egentlig da, ved midnre noen fikk den glupe ideen å lage en PSU med like kontakter som ATX, men med andre plasseringer av de forskjellige strømstyrkene -Stigma bush sitt forsøk på å lage PSU du snakker om her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå