Gå til innhold

Jeg sitter her å prøver å skru sammen dataen...men

andesam

Anbefalte innlegg

Ja...jeg har kjøpt denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FSP35060PN strømforsyningen, men det står ikke på strømforsyningen at den er ATX, det står bla.: "ATX OK" og "HI-POT OK".

det er det eneste som kan indikere noe som helst om det er ATX eller ikke. Men er det noen som har den strømforsyningen og kan bekrefte at den passer til et asus a7n8x deluxe hovedkort og en amd athlon xp 2800+ prosessor? Jeg vet at det står på hjemmesiden at det er ATX, men jeg spør bare for å være HELT sikker før jeg fyrer opp dataen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATX er så vidt jeg vet en standard for design av blant annet hk, psu og kabinett. ATX definerer blant annet størrelsen og form på hk og psu, mens kabinettet MÅ kunne huse disse delene.

btw: det finnes flere utgaver av ATX, f.eks. microATX.

Edit: bare rett på meg hvis noen føler jeg tar feil, jeg biter nemlig ikke. Jeg bare slår :p

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener, men nei, du må ikek ha en powerdupply som er spesiallaget til dine komponenter. Det eneste relevante er at powersupply'en:

(a) Har nok kapasitet til å levere den strømmengden du vil trenge til systemet.

og

(B) Har tilkoblinger som gjør at det er fysisk mulig å koble strømmen inn på hovedkortet ditt.

Med andre ord, hvis det står at de funker med ATX, så vil de fungere med ditt ATX hovedkort (og andre komponenter). 300-350W er nok til en normal maskin. Skal du ha 8 harddisker, brenner og en radeon 9800 XT så kjøper du 400W =P

Lykke til med den nye maskinen din

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg forstår hva du mener, men nei, du må ikek ha en powerdupply som er spesiallaget til dine komponenter. Det eneste relevante er at powersupply'en:

(a) Har nok kapasitet til å levere den strømmengden du vil trenge til systemet.

og

(B) Har tilkoblinger som gjør at det er fysisk mulig å koble strømmen inn på hovedkortet ditt.

Med andre ord, hvis det står at de funker med ATX, så vil de fungere med ditt ATX hovedkort (og andre komponenter). 300-350W er nok til en normal maskin. Skal du ha 8 harddisker, brenner og en radeon 9800 XT så kjøper du 400W =P

Lykke til med den nye maskinen din

-Stigma

...ooooog:

© Leverer rett spenning til de forskjellige øyene, slik ATX-standarden forutsetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...