z0wr Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei! I mai neste år reiser jeg en tur til Birmingham for å delta på en konferanse, men jeg har flere dager ledig. Hva skal jeg finne på? hehe.. Jeg reiser alene Slik er reisen opplagt nå:Onsdag 7/5 - Dagen går til reising, kommer frem om kvelden. Torsdag 8/5 - ? Fredag 9/5 - Konferanse på kvelden, men ledig tid på dagtid. Lørdag 10/5 - Konferanse hele dagen. Søndag 11/5 - ? Mandag 12/5 - ? Tirsdag 13/5 - ? Onsdag 14/5 - Reisedag.. Som dere ser har jeg 4 dager der jeg ikke har noe planlagt.. Torsdagen og fredag formiddag tenker jeg å bruke på å vandre litt rundt om i sentrum, muligens ta turen innom ett par museum, koslige cafeer osv. Men jeg har aldri vært i Birmingham før, så tips tas imot med takk!! Husk på at jeg reiser alene, hehe.. Søndag - tirsdag har jeg heller ingen planer. Kunne tenkt meg å sett litt av landområdene rundt Birmingham. Altså slettene og små landsbyer, men er det noen koselige små landsbyer rundt Birmingham..? Kan sjekke ut av hotellet jeg skal på bo søndag og dra tilbake tirsdag, slik jeg har ett par dager en annen plass i nærheten. Tar imot alle tips med takk! Ellers om det er noen som har erfaringer med gode hotell, så skriv gjerne ned det også.. Konferansen foregår på LG Arena ved flyplassen, men siden den bare varer i 1 og en halv dag er det kanskje like greit å bo i sentrum eller noe i den dur.. Eller..? Takk til dere som gidder å svare iallfall! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Du vil selvsagt se bygningen til Selfridges midt i sentrum som er et shoppingsenter som ser ut som et digert flyeøye. Like ved er det en liten togstasjon hvor du kan dra til Stratford-upon-Avon. Det er byen Shakespeare kom fra og foruten huset han bodde i så er det mange gamle bindingverkshus der og mange amatørskuespillere som går rundt med skjeletthode i hånden og mange asiatiske turister som ikke helt skjønner hva de sier. Uansett morsomt å se. Sjekk også hva som er av festivaler og arrangementer når du er der. Jeg snublet over en festival med bollywood-dans. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Leiebil er billig i England, pris varierer selvfølgelig litt fra sted til sted. Med oppdatert GPS, som du er kjent med. Lenke til kommentar
z0wr Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Du vil selvsagt se bygningen til Selfridges midt i sentrum som er et shoppingsenter som ser ut som et digert flyeøye. Like ved er det en liten togstasjon hvor du kan dra til Stratford-upon-Avon. Det er byen Shakespeare kom fra og foruten huset han bodde i så er det mange gamle bindingverkshus der og mange amatørskuespillere som går rundt med skjeletthode i hånden og mange asiatiske turister som ikke helt skjønner hva de sier. Uansett morsomt å se. Sjekk også hva som er av festivaler og arrangementer når du er der. Jeg snublet over en festival med bollywood-dans. Det skal jeg sjekke ut! Tusen hjertelig takk Stratford-upon-Avon såg meeget interessant ut! Leiebil er billig i England, pris varierer selvfølgelig litt fra sted til sted. Med oppdatert GPS, som du er kjent med. Ja, det har jeg sett, men vet ikke om det er så lurt om jeg skal prøve meg på å kjøre på venstre side av veien, hehe... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Venstre side av veien går fint det, hvor gammel er du? Ting å tenke på er høyreregelen på engelsk, (venstreregelen), og rundkjøringer. Bruk GPS. Og viktig, å snu om igjen når du kommer hjem. Om kjører du litt feil, er min erfaring at andre trafikerende er mye snillere en her hjemme. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Hva venstrekjøring angår, er det i tilfelle en ubetinget fordel å kjøre en bil som har rattet tilpasset kjøresiden - så jeg ville i allefall aldri ha tatt med egen bil fra Norge til UK... Det man kan gjøre i forkant, er å finne pålitelige ressurser som forklarer forskjellen mellom norsk og britisk veilov, evt. rett og slett forklarer de britiske reglene som de er (i sistnevnte tilfelle kan man skumlese mye av det, men passe på å få med ting som høyre-/venstre-regel...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå