Gå til innhold

[Løst] Installere Microsoft Works

BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Jeg har ett skriveprogram som heter Microsoft Office Works på den ene pcen min. Problemet er at nå skal jeg få det på den andre pcen min, men jeg aner ikke hvordan jeg får meg dette programmet. Er det noen her son vet hvor jeg kan laste ned Microsoft Works? Microsoft Office Tekstbehandling eller Mincrosoft Works eller noe lignende skal programmet hete!

Jeg blir veldig glad hvis det er noen her som har en link til en nedlastingside eller noe! Og hvis programmet ikke eksisterer lenger eller programmet ikke kan brukes lenger. Kan jeg isåfall føre noen filer til dette programmet over på en minnepenn og installere programmet på den andre datamaskinen min via en minnepenn?

Hvordan gjør men eventuelt det? :)

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trengte ingen CD for å installere Works tekstbehandling. Har selv ikke Office pakken. Jeg bruker kun ett program som heter Microsoft works tekstbehandling. Sliter med å finne ut hvordan jeg kan laste det ned til min andre Pc. Sliter pgså med at når jeg skal føre over noe jeg har skrevet i Works på min andre PC så vil ikke filen åpne seg siden jeg ikke har dette Works programmet installert på Pc.

Lenke til kommentar

Microsoft Works programpakken er lagt ned for flere år siden.

Tror du vi ha problemer med å få tak i den.

Men hvorfor skal du ha en så gammel og dårlig programpakke?

OpenOffice/LibreOffice som er en av de mest populære gratis alternativene støtter ikke Works (.wps) filer, men Kingsoft Office (som også er gratis) gjør det. Det finner du her.

Du kan også konvertere det til et annet format, feks. ved å bruke Zamzar.

Lenke til kommentar

Ok, da laster jeg ned dette programmet idag i og med at Works bare fører til ulemper når det skal være ett eldgammelt program. Da blir neste problem å føre kanskje nærmere 200 dokumenter som jeg har skrevet i works over på Kingsoft Office. Jeg leste at du mente at Kingsoft Office støtter wps filer. Kan jeg av installere works og dermed åpne filer osv jeg har skrevet i works på dette kingsoft programmet uten problemer og fortsatt skrive? Vises biler osv i teksten normalt da også? :)

Alternativet er jo å endre til en annen fil via en konverter, men det blir vell mye jobb.

Lenke til kommentar

Ok, nå tror jeg at jeg går for kingsoft office, men jeg har ett problem. Istad så lastet jeg det ned, installerte det og valgte at alle dokumenter skulle endres til Kingsoft Office. Dette fungerte, men når jeg skulle åpne de diverse dokumentene så kom det kun opp en hel haug med rare tegn, firkanter og spørsmålstegn. Jeg vil jo at alle dokumenter skal gå over til Kingsoft Office, men hvorfor skjedde dette? Jeg startet ikke datamaskinen på nytt når jeg installerte. Burde jeg gjøre det for å løse dette problemet?

Jeg stilte datamaskinen til ett annet tidspunkt og dette fungerte så nå har jeg alle filene. Disse sokumentene er viktige dokumenter og jeg vil helst ikke miste de!

Noen som vet hvordan jeg løser dette problemet? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...