Gå til innhold

Ny skole/reisepc

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en skole og reisepc til lett bruk; surfing, office, noe film og enkle spill. Har sett endel på macbook air og Samsung ATIV 9 serie.

Prisklasse: 5-9000

I dag er denne på tilbud hos elkjøp, vet det ikke er plus versjonen med bedre batterilevetid og oppløsning, men det ser likevel ut som et bra tilbud?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP900X3FK01/samsung-ativ-book-9-13-3-ultrabook-askesort

Noen som er oppdatert på fronten og kan hjelpe meg?

Skjermstørrelse bør være 13,3 ", 15" blir for stort da jeg allerede har en gamingbærbar på 17" fra multicom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et bra tilbud det der. Akkurat tipset en kompis om denne. Skjerm, batteritid, størrelse og vekt må jo dette være en perfekt reise/skolepc, samt ytelse nok til det meste utenom hardcore spilling. Har selv zenbook UX31A med nesten samme specs, bare i7 varianten. Du blir nok fornøyd! Usikker på hva nye macbook air med haswell koster, men blir vel 11000 kanskje for ca samme specs? Den har beste batteritid på markedet, men om det er verdt prisforskjellen er opp til deg. Kommer jo også an på om du foretrekker win eller osx

Lenke til kommentar

Sant det, tror 11 000 blir litt drøyt i pris. Har lite erfaring med osx utenom dama sin macbook pro, så er mest erfaren og vant med Win7 og 8. Har brukt win 8 en stund nå og liker det.

Det eneste er batteritiden ja, men å betale så mye for ekstra batteritid og osx har jeg ikke råd til. Laderen som følger med Samsungen er ikke store saken uansett, så kommer jo til å ha den i sekken uansett.

Endret av Krigogfredogsånt
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp bestilt denne til meg selv. Har lenge sett etter en ultrabook som gir meg mest for pengene. Tror dette var et bra valg for min del.

Mine tanker om denne:

- Ikke Haswell-prosessor, men bra nok til mitt bruk (skal ikke spille)

- Ikke ac-nettverk, men kan oppgraderes (jeg har uansett ikke ac-router ennå)

- Kun 4GB minne og ikke mulig å oppgradere (største minus med maskinen, men skal holde med 4GB til mitt bruk)

+ Lav vekt

+ Bra byggekvalitet

+ Bra skjerm (matt, IPS, full HD)

+ Bra batteritid

+ Bra touchpad

+ Sidesync (Jeg har Samsungtelefon fra før)

Jeg har omtrent samme bruksområde som deg, men du kan ha andre kritierier å gå etter. Mange vil nok sette det at den ikke har touchskjerm på minussiden, men for min del er matt skjerm viktigere.

Lenke til kommentar

Hei!

Har du mottatt pcen?

Jeg fikk min i dag, men lurer på om det er feil med touchpaden på min. Det er en knirkelyd når jeg trykker nede på høyre side. Området som er høyre musetast, men også litt over dette. Har du merket noe til dette? Lurer på om det er en svakhet med denne modellen eller en feil på min pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...