Krigogfredogsånt Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Vurderer å kjøpe en skole og reisepc til lett bruk; surfing, office, noe film og enkle spill. Har sett endel på macbook air og Samsung ATIV 9 serie. Prisklasse: 5-9000 I dag er denne på tilbud hos elkjøp, vet det ikke er plus versjonen med bedre batterilevetid og oppløsning, men det ser likevel ut som et bra tilbud? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP900X3FK01/samsung-ativ-book-9-13-3-ultrabook-askesort Noen som er oppdatert på fronten og kan hjelpe meg? Skjermstørrelse bør være 13,3 ", 15" blir for stort da jeg allerede har en gamingbærbar på 17" fra multicom Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Ser ut som et bra tilbud det der. Akkurat tipset en kompis om denne. Skjerm, batteritid, størrelse og vekt må jo dette være en perfekt reise/skolepc, samt ytelse nok til det meste utenom hardcore spilling. Har selv zenbook UX31A med nesten samme specs, bare i7 varianten. Du blir nok fornøyd! Usikker på hva nye macbook air med haswell koster, men blir vel 11000 kanskje for ca samme specs? Den har beste batteritid på markedet, men om det er verdt prisforskjellen er opp til deg. Kommer jo også an på om du foretrekker win eller osx Lenke til kommentar
Krigogfredogsånt Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Sant det, tror 11 000 blir litt drøyt i pris. Har lite erfaring med osx utenom dama sin macbook pro, så er mest erfaren og vant med Win7 og 8. Har brukt win 8 en stund nå og liker det. Det eneste er batteritiden ja, men å betale så mye for ekstra batteritid og osx har jeg ikke råd til. Laderen som følger med Samsungen er ikke store saken uansett, så kommer jo til å ha den i sekken uansett. Endret 27. oktober 2013 av Krigogfredogsånt Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Sony VAIO Pro med Haswell-prosessor er på søndagstilbud på Lefdal http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SVP1321M9EB/sony-vaio-pro-13-3-ultrabook-sort Lenke til kommentar
Krigogfredogsånt Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Ikke dum den der. Er det stor forskjell på haswell-prosessoren og den forrige som er i Samsungen? Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Ikke dum den der. Er det stor forskjell på haswell-prosessoren og den forrige som er i Samsungen? Mest på batteritid tror jeg Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 CPU messig er det gjennomsnittlig 5-10% ytelsesforbedring. Grafikkmessig er det 20-30% ytelsesforbedring. Dette er under tester, så i praksis vil du nok ikke merke veldig store endringer. Grafikkdelen er vel den du vil merke best. Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har nettopp bestilt denne til meg selv. Har lenge sett etter en ultrabook som gir meg mest for pengene. Tror dette var et bra valg for min del. Mine tanker om denne: - Ikke Haswell-prosessor, men bra nok til mitt bruk (skal ikke spille) - Ikke ac-nettverk, men kan oppgraderes (jeg har uansett ikke ac-router ennå) - Kun 4GB minne og ikke mulig å oppgradere (største minus med maskinen, men skal holde med 4GB til mitt bruk) + Lav vekt + Bra byggekvalitet + Bra skjerm (matt, IPS, full HD) + Bra batteritid + Bra touchpad + Sidesync (Jeg har Samsungtelefon fra før) Jeg har omtrent samme bruksområde som deg, men du kan ha andre kritierier å gå etter. Mange vil nok sette det at den ikke har touchskjerm på minussiden, men for min del er matt skjerm viktigere. Lenke til kommentar
Krigogfredogsånt Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Endte med å bestille Samsungen fra Elkjøp igårkveld før tilbudet gikk over. Takk for svar! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Du gjorde nok ett godt kjøp Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Hei! Har du mottatt pcen? Jeg fikk min i dag, men lurer på om det er feil med touchpaden på min. Det er en knirkelyd når jeg trykker nede på høyre side. Området som er høyre musetast, men også litt over dette. Har du merket noe til dette? Lurer på om det er en svakhet med denne modellen eller en feil på min pc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Fiks det før du blir for avhengig av PC-en, og ikke gidder å sende den inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå