ovzer Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei, klokka 00.36 i dag fikk jeg en melding fra telefonnummer 2015 som lød: Hei, vi har byttet navn til FatBigSMS.com og øker antallet SMS du kan sende fra 3000 til ubegrenset til hele verden. Support: [email protected] For utmelding send FATBIGSMS STOPP til 2105. Tenkte jo med en gang at dette var noe luregreier som skulle ha meg til å sende dem en melding slik at de kunne tappe meg for penger, for jeg har jo ikke registrert meg på noen plass. Jeg bare ignorerte meldingen. Så for ca. en time siden fikk jeg melding av abonnementet mitt at saldo var for lav, så jeg sjekket på nettet og fant ut at jeg har blitt trukket 200kr for 1stk SMS innholdstjenester. Etter et kjapt søk på Google finner jeg en whois side som sier at nettsiden ble startet 22.10.2013, i tillegg til navn på den som opprettet siden og alt mulig. Hvordan kan de trekke meg for penger uten at jeg har sendt dem noe som helst? Hva skal jeg gjøre for å få tilbake pengene mine? Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Det høres nesten ut som at det er etablert en form for avtale med de, med tanke på ordlyden i smsen deres. Jeg ville ringt ditt mobilselskap og hørt med de i første omgang om å sperre for CPA(innholds-)tjenester og eventuelt spør om de har mulighet for å sjekke opp i dette firmaet og forklare de hvordan dette skjedde fra A til Å. Få med mest mulig detaljer, det kan hjelpe i en reklamasjon. Endret 27. oktober 2013 av Smokeeye Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Å sperre innholdstjenester er det enkleste, men da forsvinner jo feks mobil billett til buss og kino osv også Lenke til kommentar
adrianasandbekkbraaten Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Det samme skjedde med meg. Jeg fikk en sms fra nr. 2105 kl. 00.39 i natt med eksakt samme ord som deg. Nå er jeg trekt 200,- fra mitt abonnement. Jeg har sendt telenor en melding og spurt hva dette er. Jeg har også sendt en mail til 'fatbigsms.' Forstår ikke hvordan de kan trekke 200 ,- for at jeg har mottat en sms jeg ikke har svart på. Skjønner heller ikke hvordan de har fått tak i mitt nummer da jeg ikke har registrert meg noe sted eller hørt om de før. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Det er vanskelig å få tilbyderen til å sjekke opp i dette, det snakker jeg om fra førstehåndserfaring, bare ikke fra kundeperspektiv. Alt under gjelder Telenor, men du kan fort finne frem til relevante nr/eposter hos din tilbyder hvis du har en annen Før vi går litt dypere til verks, så prøver du aller aller aller først å ringe 09000 (Telenor sin mobil avdeling) og forklarer de raskt situasjonen, men spesifikt ber om de kan hente frem avtalen som ble inngått mellom ditt nummer og nevnte tilbyder (nr 2105). Avtalene skal være lagret i en egen database, ink ditt samtykke, som er som regel en sms. Har du havnet hos en trasig kundebehandler, eller kanskje en som ikke har nok kunnskap rundt dette, så fortsetter du til neste steg: Etter et søk på nr 2105 på 02139.no så får vi opp dette; Teletopia Kundeservicetelefon: 04000Adresse: Strandveien 8, 1366 LysakerE-post: [email protected]Webadresse: http://www.teletopiasms.no - Jeg ville da henvendt meg til deres kundeservice (helst på epost, da har du alt skriftlig, ring og be de om å svare på eposten hvis de tar utenkelig lang tid på henveldelsen din), og der dere ber om dokumentasjon på at dere har inngått avtale med de (det skal de fremlegge). Mottar du ikke dette, så fortsetter du til neste steg hos Telenor; Send email til Telenor sin klage og reklamasjons avdeling, direktelink til deres eget skjema som er litt knotete å finne; http://www.telenor.no/privat/kundeservice/kontakt/epostmklage.jsp Forklar situasjonen, si at du har all korrespondanse lagret med tilbyderen og at du ikke har mottatt noe bekreftelse på at du har inngått avtale og ønsker å reklamere på summen som er trukket fra ditt abbonement. Endret 27. oktober 2013 av Smokeeye 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 På hjemmesiden til fatbigsms står det at dette er en månedsbasert abonnementstjeneste som kster 200 kr i mnd. Dere har ikke meldt dere på dette? Kan det være noe annen tjeneste dere har brukt som har byttet navn til fatbigsms? Det er jo ren svindel dersom dere ikke har opprettet noen slik avtale. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Er jo ikke tvil om at det er svindel, spørsmålet er hvordan løse det enkelt og kjapt. Det tar tid og pes, skulle gått ann å få erstatning for å rydde opp i slikt tull. Lenke til kommentar
adrianasandbekkbraaten Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 På hjemmesiden til fatbigsms står det at dette er en månedsbasert abonnementstjeneste som kster 200 kr i mnd. Dere har ikke meldt dere på dette? Kan det være noe annen tjeneste dere har brukt som har byttet navn til fatbigsms? Det er jo ren svindel dersom dere ikke har opprettet noen slik avtale. Jeg er helt sikker på at jeg ikke har meldt meg på noe som helst. Jeg har heller ikke hatt noen slike avtaler med andre tjenester tidligere. Jeg fikk rett og slett en sms som jeg er belastet 200,- for å ha mottat. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg er helt sikker på at jeg ikke har meldt meg på noe som helst. Jeg har heller ikke hatt noen slike avtaler med andre tjenester tidligere. Jeg fikk rett og slett en sms som jeg er belastet 200,- for å ha mottat. Da anbefaler jeg deg om å lese instruksjonen min over hvis du ønsker å klage/reklamere på dette, noe som jeg tror vi alle forstår. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå