Lottehelena Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei, jeg trenger litt råd fra dere. Det har seg sånn at jeg har verdens beste kjæreste, men at vi for tiden har avstandsforhold da jeg bor i utlandet i 9 måneder. Jeg savner han veldig mye, men ser han 1 måned i desember og gleder meg veldig mye til det! Jeg har fått mange nye venner her hvor jeg bor og har spesielt knyttet et sterkt bånd til en av mine kamerater (som jeg også bor med). Vi er veldig like og har god kjemi. Han er en kjekk kar. Vi var ute sammen for noen uker siden og begge hadde fått litt for mye alkohol innabords. Det endte med at vi sovnet på sofaen sammen. Etter en stund våknet jeg av at han strøk meg i håret som igjen førte til stryking på rygg, armer nakke osv. Det var koselig og jeg ble litt revet med så jeg gjorde igjen. Det hele endte med at vi begge fikk høyere puls, og det var ikke langt fra at vi kysset. Men jeg trakk meg unna etter en god stund og sa til han at dette var farlig. Vi snakket sammen og jeg fortalte han at jeg var tiltrukket av han. Han sa at han også var tiltrukket av meg. Dagen etter følte jeg meg ikke så bra. Samvittigheten min var på plass og jeg følte meg så skyldig i hva jeg hadde gjort. Etter litt råd og veiledning fra min gode vennine fant jeg ut at det var best å ta litt avstand fra han for å se hvordan det føltes. Dette var en veldig dum idè for det har endt opp med at han også har tatt avstand. Jeg har nesten ikke hengt med han siden sove episoden og jeg føler kanskje at jeg har blitt byttet ut av en annen. Jeg synes dette er veldig trist da vi var så gode venner, jeg savner han. Han utrykket til en vennine (som sa det til meg i etterkant) at han ble veldig stresset av å være med meg, og han virker veldig kald og sint.Så nå har alt bare blitt et stort rot og kaos. Jeg har et dilemma, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil være venn med han, men er samtidig veldig redd for å føle ting jeg ikke vil føle. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Bestem deg. Hadde du synes noe om at kjæresten koser på soffaen med andre damer ? Antageligvis ikke. Så; Slå opp med kjæresten din og legg an på denne soffafyren - eller - Fortelle soffakompisen at du ikke ønsker han skal være "sur". At dere gjerne kan være venner, men ikke noe mer. Slikt pleier å normalisere ting, akkurat nå antar jeg han føler seg litt "lurt". Både pose og sekk blir bare bråk i lengden. Endret 27. oktober 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Du sier selv du har verdens beste kjæreste så hva er egentlig problemet?Hvis det du sier om kjæresten er sant tror jeg egentlig du bare savner følelsen av nærhet og intimitet, som ikke er uvanlig etter å ha vært borte fra kjæresten sin i 9 måneder.Det er like vanskelig for kjæresten din også vil jeg tro, men hvis han klarer å holde seg på den rette siden skulle det egentlig bare mangle at du gjengjelder tjenesten.Kort sagt, som Tiltman sier, ta en avgjørelse og tenk på hva det er som gir mest tilbake på lang sikt. Endret 27. oktober 2013 av Snurreleif Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hei, jeg trenger litt råd fra dere. Det har seg sånn at jeg har verdens beste kjæreste, men at vi for tiden har avstandsforhold da jeg bor i utlandet i 9 måneder. Jeg savner han veldig mye, men ser han 1 måned i desember og gleder meg veldig mye til det! Jeg ser ikke "problemet" ditt .. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg ser ikke "problemet" ditt .. Problemet er jo at hun har falt for sofaslasken. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Problemet er jo at hun har falt for sofaslasken. Jeg leste artikkelen ovenfra og ned, og hun starter med å si at hun har det perfekt, men sliter med litt savn, som så blir tilfredsstilt om en drøy måned Deretter følger det noen løsrevne følelser om en annen Så, for meg ser det ikke ut som hun har falt, men heller spør oss om det er riktig å falle Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Problemet er jo at hun har falt for sofaslasken. Hvis du leser ordene hun selv beskriver i sitatet som blir brukt, så er dette egentlig et "ikke-problem". Hun gjør det til et problem med å tenke for mye og hun burde i stedet for å fokusere på sofa-flørten, fokusere på motivasjonen hun burde ha, nemlig sin "perfekte kjæreste". Er han så perfekt for henne burde hun ikke ha et problem med å vente en måned og få tilfredsstilt fysiske og psykiske behov. Alternativt gamble ved å gjøre det slutt og gå all-in for sofa-flørten. Lenke til kommentar
Lottehelena Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Hvis du leser ordene hun selv beskriver i sitatet som blir brukt, så er dette egentlig et "ikke-problem". Hun gjør det til et problem med å tenke for mye og hun burde i stedet for å fokusere på sofa-flørten, fokusere på motivasjonen hun burde ha, nemlig sin "perfekte kjæreste". Er han så perfekt for henne burde hun ikke ha et problem med å vente en måned og få tilfredsstilt fysiske og psykiske behov. Alternativt gamble ved å gjøre det slutt og gå all-in for sofa-flørten. Problemet er vell heller det at jeg fortsatt har lyst på vennskapet med sofaslasken, men er redd. Er redd for å havne i samme situasjon igjen. Vil ikke gjøre det mot kjæresten min. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Problemet er vell heller det at jeg fortsatt har lyst på vennskapet med sofaslasken, men er redd. Er redd for å havne i samme situasjon igjen. Vil ikke gjøre det mot kjæresten min. Dette er kanskje et "vennskap" du må kvitte deg med. Alt kommer jo også an på hva denne fyren på sofaen egentlig vil. Vil han rote med deg eller vil han være venn? Kan han ikke være venn når du ikke vil "rote" med ham...skip ham. Det ville hvertfall jeg gjort. Da er det ikke vanskelig å skjønne hva han vil med deg. Spesiellt når han nå virker kald og sint fordi han ikke fikk det som han ville. Hvis du leser ordene hun selv beskriver i sitatet som blir brukt, så er dette egentlig et "ikke-problem". Hun gjør det til et problem med å tenke for mye og hun burde i stedet for å fokusere på sofa-flørten, fokusere på motivasjonen hun burde ha, nemlig sin "perfekte kjæreste". Er han så perfekt for henne burde hun ikke ha et problem med å vente en måned og få tilfredsstilt fysiske og psykiske behov. Alternativt gamble ved å gjøre det slutt og gå all-in for sofa-flørten. Er helt enig i den. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Problemet er vell heller det at jeg fortsatt har lyst på vennskapet med sofaslasken, men er redd. Er redd for å havne i samme situasjon igjen. Vil ikke gjøre det mot kjæresten min. Men altså, hvis vennskapet til nevnte slask setter forholdet på prøve (det samme forholdet du selv sier du setter utrolig stor pris på) så må du rett og slett ta et valg. Du kan selvfølgelig snakke med nevnte slask og forklare situasjonen og bli enig om å kun være venner, men det vil alltid ligge noe i bunnen som kan dukke opp igjen når man er ute og gjør venne-ting, populært kalt drikking. Noen ganger må man velge bort noe man synes er fint for å ta vare på det man har og vil ta vare på. Man kan ikke få i pose og sekk i alt her i livet. Hvis du er redd og tviler på at du kan holde den grensen du mener du bør holde, så velger du bort vennskapet for forholdet, så brutalt og enkelt er det. Med mindre, som sagt, du gjør det slutt med kjæresten for å få beholde vennskapet med nevnte slask. Jeg vet du ikke tenkte dette skulle skje da du startet vennskapet, men det er alltid en risiko å ha et så nært vennskap til en av det motsatte kjønn (eller det kjønnet du finner attraktivt). Endret 27. oktober 2013 av Snurreleif 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Du kan ikke velge hva du føler, men du kan velge hva du eventuelt gjør med følelsene dine. Hvis du vil bytte bort verdens beste kjæreste til fordel for en sofagris i noen måneder, så er det greit, men du får ikke i både pose og sekk. Ring kjæresten din og si takk og farvel først. 2 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hvis fyren er "verdens beste kjæreste" ser jeg ikke problemet. Men vil du droppe ham for sofagrisen bør du i det minste vente til du kan slå opp ansikt til ansikt. Det fortjener han. Hvordan hadde du likt om han slo opp med deg over telefon? Men uansett: Dette er kun et problem om du gjør det til et problem. Om du så dropper kjæresten din og blir sammen med sofafyren, hva skjer når du faller for en annen? Og når du faller for en annen etter det? Det kommer nok garantert til å skje før eller senere, uansett hvem du er sammen med. Om du gjør noe med det er derimot opp til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå