Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan skal jeg ta en "intimvask" av kanonen? [Mann]

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ikke fått tatt vasket noe særlig under forhuden grunnet litt trang forhud, som jeg forsåvidt har tøyd en del, så kommer meg greit frem nå.

Men en annen bruker her mente at "Asan" hadde en grei intimsåpe som man kunne vaske seg med der nede.

Vel, jeg har gått til innkjøp, og lurer nå på hvordan jeg skal vaske med dette. Sånn råd fra mann til mann.

Skal jeg liksom dra forhuden helt tilbake, også skvise såpe som bare rakkern? Det er så pass overfølsomt under forhuden at jeg kan ikke se for meg å skrubbe med noe eller noe sånt.

Så, en step-by-step guide til vasking av junior hadde vært kult.

Ikke le av meg!

Takk.

Anonymous poster hash: 5d9cf...a2c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også trang forhud. Er også ganske følsom der nede, men bruker vilkårlig såpe. Tar litt såpe i håndflaten og gnukker forsiktig, men nok til at jeg kjenner at det blir rent samt at det ikke blir såperester igjen.

Anbefaler hydrokortisonsalve om du jobber med å tøye ut forhuden.

Anonymous poster hash: 72a24...39e
Lenke til kommentar

Intimsåpe hjelper en god del for infeksjoner, kløe/irritasjoner o.l da den er PH nøytral, vanlig såpe derimot er litt hit and miss. Brukte kun vanlig såpe selv, men etter at kjerringa begynte med innkjøp av intimsåpe på Europris for 10,- stk så har jeg vel begynt å ta det i bruk selv, med mindre gamle vaner tar over.

Ellers er det et "kjerringråd" å vaske seg kun med vann der nede, dog så har jeg kun hørt det rådet i forbindelse med jenter <> sopp. Vet ikke om det har noe å si for oss gutter da vi ikke har det så veldig komplisert.

Ang trang forhud og følsomhet, så er dette noe du vil garantert bli vandt med, og da snakker jeg fra erfaring. :)

Du må huske at såpen i de fleste tilfeller skummer, så for å begynne en plass så ville jeg ha tatt såpe i hendene, vasket seg så på utsiden først for å så når det skummer begynne å trekke forhuden tilbake.

edit:leif

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar

Nei nei nei... Intim såper og andre såper er ekstremt ¨farlige¨til bruk av underliv. Leste også en artikkel om disse underlivssåpene. De forstyrrer underlivets PH veldig pga de er altfor basiske. Jeg sleit med infeksjon, sopp og alt mulig i over ett år før jeg skjønte at jeg bare måtte bytte fra intim såpe til ACO underlivs vask eller underlivs olje som man får på apoteket. Spesielt utviklet for underlivets følsomhet og PH-balanse. Det funket altså så bra... Miljøet ble mer stabilt.

Først og fremst sørg for bra produkt så ikke andre bivirkninger gjør det enda vanskeligere å holde det rent.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke intimsåpe, holder med vanlig.

Nei det gjør det ikke. Vanlig såpe dreper naturlig kultur i underlivet, så det gjør deg utsatt for gjærsopp-infeksjoner og ondsinnede bakterier.

Skal du vaske junior så gjør du det med vann, og kun vann. Penis og vagina skal ha en naturlig kultur, så den skal ikke være plettfri ren.

• Ikke bruk intimsåpe
  • Ikke bruk såpe
  • Bruk vann
Lenke til kommentar

Nei det gjør det ikke. Vanlig såpe dreper naturlig kultur i underlivet, så det gjør deg utsatt for gjærsopp-infeksjoner og ondsinnede bakterier.

Skal du vaske junior så gjør du det med vann, og kun vann. Penis og vagina skal ha en naturlig kultur, så den skal ikke være plettfri ren.

• Ikke bruk intimsåpe
  • Ikke bruk såpe
  • Bruk vann

Det er ikke en overømtfintlig vagina som må strykes medhårs vi snakker om. En vanlig kuk tåler vanlig såpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...