Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når moren syns det er like ille å ha kjærste som å røyke hasj..

Anbefalte innlegg

Sånn jeg ser det har begge to "rett". Dating er i dag helt vanlig her i Norge, men det er ikke mange hundre år siden ting var helt annerledes. Den største utviklingen er nok at dating har blitt lettere, men dermed har det også blitt mye lettere å droppe dama/typen og finne seg en ny. Resultatet er at mange gifter seg for andre, tredje og fjerde gang, og noen enda oftere. I "gamle dager" var det mye verre å date noen, men til gjengjeld var det de færreste som skilte seg overhodet. Ekteskapet var hellig, noe jeg faktisk savner i dag. Visste du at over halvparten av alle som gifter seg i dag ender med skillsmisse? Som jeg er det er det noe helt feil der et sted. Det burde ha vært de færreste som skiller seg, og ikke flertallet. Og det er jo bare de som kommer så langt.

Og hva med sex og alt det der? En ting er at de fleste skiller seg i dag, men ekteskapet er på mange måter meningsløst. De fleste bor sammen og sover sammen før de er gifte uansett, og det er dessverre vanlig å se folk ha barn sammen når de en gang gifter seg. Jeg håper jeg ikke høres gammeldags ut, men jeg vil mye heller ha få forhold som varer lenge, enn mange, korte forhold.

Så på den måten ser jeg hva moren til trådstarter mener. Jeg tror ikke det er dating i seg selv hun ikke liker, men hun vil nok at trådstarter holder seg til én dame gjennom livet. Det er lett å klage på "familens ære" og alt det der, men det er minst like ille mange steder her i vesten. Hvorfor skulle ellers mange kjøre dyre biler, bo i dyre hus og gå i dyre klær, om det ikke var for å oppretthodle fasaden? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...