Gå til innhold

Skjæra, - supersmart strateg ... !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert :D

FOR et morsomt bilde av skjæra. Denne skjæra "skrider jo fram ", den flakser liksom ikke i vei, slik vi vanligvis ser. Flotte vinger, og målrettet klart blikk. på denne her. Det ser ut Albert, som om fuglene liker "å jåle seg litt til for deg" :D Flott lys, vakker bakgrunn har du fått med, og som sagt, en virkelig "flirtende" modell :D Svært vakkert og severdig bilde :D

Hilsen Lisbeth.

Lenke til kommentar

Hei Albert :D

FOR et morsomt bilde av skjæra. Denne skjæra "skrider jo fram ", den flakser liksom ikke i vei, slik vi vanligvis ser. Flotte vinger, og målrettet klart blikk. på denne her. Det ser ut Albert, som om fuglene liker "å jåle seg litt til for deg" :D Flott lys, vakker bakgrunn har du fått med, og som sagt, en virkelig "flirtende" modell :D Svært vakkert og severdig bilde :D

Hilsen Lisbeth.

Hei, Lisbeth.

Takk for hyggelig, positiv og fantasifull kommentar ! :)

Denne skjæra hadde tydeligvis god kontroll, der den fløy "rally" mellom de mange kvistene som peker i alle retninger.

Fuglene merker vel at jeg har oppmerksomheten rettet mot dem, og så er de på vakt ... .

Eller, - kanskje de tenker:

"Hva er det for et underlig fugleskremsel ...", og så blir de nysgjerrige ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Veldig flott (og uvanlig) å se hvordan ytre vingeprofiler fanger lyset, Albert.

Den ser nesten ut som den kan trenge flygeledelse, med grener tett på over alt. Det er vel visuell avstandsforskyvning grunnet teleoptikken som lager denne effekten.

Skjærene er fantastiske underholdere. Glemmer aldri hvordan de lokket naboens hvite katt opp i et bestemt tre, helt ut på visse grener til de begynte å miste stabilitet. Det siste katta gjorde før hun var tvunget til snarveien ned, var å henge opp-ned, mens hun febrilt førsøkte å gjenvinne kontroll. Mens skjærene hoppet rundt på bakken og lo med høye skratt.

Lenke til kommentar

Veldig flott (og uvanlig) å se hvordan ytre vingeprofiler fanger lyset, Albert.

Den ser nesten ut som den kan trenge flygeledelse, med grener tett på over alt. Det er vel visuell avstandsforskyvning grunnet teleoptikken som lager denne effekten.

Skjærene er fantastiske underholdere. Glemmer aldri hvordan de lokket naboens hvite katt opp i et bestemt tre, helt ut på visse grener til de begynte å miste stabilitet. Det siste katta gjorde før hun var tvunget til snarveien ned, var å henge opp-ned, mens hun febrilt førsøkte å gjenvinne kontroll. Mens skjærene hoppet rundt på bakken og lo med høye skratt.

Hei, Trond Olav.

Hjertelig takk for positiv, hyggelig og ikke minst morsom kommentar, formidlet på en så levende måte at jeg tar meg selv i å le høyt ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Kjempeflott fanget digger kameravinkelen du fikk til her!!

MVH Tove

Hei, Ovidia2.

Tusen takk for hyggelig, positiv kommentar og god observasjon med hensyn til kameravinkel ! :)

Ja, - som oftest opplever jeg at fuglene enten er for langt under eller over meg til at det kan bli et "ålreit" bilde. :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Herlig bilde av den vakre "hverdagsfuglen", som kan være et krevende motiv. Vingeformasjonen er det som gjør bildet. Godt fanget i flott motlys. Tankene mine går til slike japanske (?) vifter.

PCM bør vel holde seg inne når skjærene herjer? Kjenner jeg er litt småbekymret for han.

Lenke til kommentar

Herlig bilde av den vakre "hverdagsfuglen", som kan være et krevende motiv. Vingeformasjonen er det som gjør bildet. Godt fanget i flott motlys. Tankene mine går til slike japanske (?) vifter.

PCM bør vel holde seg inne når skjærene herjer? Kjenner jeg er litt småbekymret for han.

Hei, Jan Egil.

Takk for hyggelig, positiv og omsorgsfull kommentar ! :)

Sammenligningen med japansk vifte er virkelig god :)

PCM blir faktisk litt engstelig bare jeg åpner vinduet, -

"Det bråker så fælt", stotrer han fram, - til tross for at vi bor i enden av en liten blindvei med syv hus !

Her en dag skvatt han så ille av at naboens utgangsdør ble lukket litt hardt at han nesten forårsaket "blue-screen".

Jeg tror han ser på deg som en god og forståelsesfull venn, Jan Egil ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson ... og PCM, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig fint bilde. Krever nok litt øvelse å få sånne bilde såpass skarpe og fine tenker jeg. Ser nesten ut som han smiler også. :)

Hei, Jan Erik.

Jeg "sliter fælt" for å få et brukbart bilde eller to, for fugler endrer ofte både retning og hastighet, og det innebærer en utfordring for autofokussystemet.

I tillegg er det viktig å forsøke å synkronisere kameraet til fuglens bevegelser, og der har jeg mye å lære.

Jeg tror likevel dette er relativt enkelt i forhold til den type fotografering du holder på med, - DET er krevende ! :)

Jeg tror du har rett, - skjæra smiler, - av meg ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Flott bilde av et krevende motiv. Har prøvd meg på skjær, men ser at det ikke det enkleste å få et godt reslutat av.

Mvh. Rune

Hei, Rune.

Takk for hyggelig og positiv kommentar ! :)

Skjærene har en flygestil som gjør det relativt vanskelig å fotografere dem, - de "flakser og vingler" i alle retninger, og man er nesten nødt til å følge dem med kameraet ! :)

Jeg vil tro at antall mislykkede bilder er omtrent 10 ganger så mange når man fotograferer skjærer enn når man fotograferer andre fugler ! :)

Og selv da har de vellykkede bildene en tendens til å være på grensen med hensyn til presentasjon ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...