Gå til innhold

Kostnader med utredning av skade


Anbefalte innlegg

Klarte å knekke glasset på mobil kameraet mitt og tok telefonen til en butikk som driver med mobiler/data og fikk beskjed at de kunne sende inn mobilen min for å få den fikset, men da jeg ikke hadde kjøpt den der så måtte han ha 300,- for å sende den inn...

 

Da sjefen der snakket med verkstedet(før innsending) så kunne de av en eller annen grunn ikke gi noe pris på bytte av kamera med mindre den ble sendt inn.

 

Spurte om ikke det ble dyrt da de som fikser mobiler er veldig glade i å ta godt betalt bare for å åpne mobiler, men fikk til svar av sjefen der at "det order vi" og dermed så valgte jeg å sende den inn.

 

Etter ca. 10 dager så fikk jeg en telefon at det kom på 1750,- med frakt og da jeg sa at det var veldig dyrt for en telefon til 4000,- så fikk jeg beskjed om at han skulle da ha 600,- for "jobben" samt frakt(Regner med at mcare verkstedet har åpnet telefonen da kundene "ikke har peiling"!).

 

Og da jeg nevnte de avtalte 300,- så fikk jeg beskjed om at verkstedet tok betalt for det de gjorde og det ville jo han ha av meg sånn at det ikke kostet de noe.

 

Spørsmålet er:

 

Kunne jeg krevd å slippe unna med de 300,- eller kan de kreve betalt for en kostnad som ikke var avtalt? Hadde heller ikke signert noe!

 

Denne butikken har flere ganger lurt kunder til å f. eks kjøpe mye dyrere telefon en de trenger f. eks. Vet om 2 konkrete tilfeller selv! Har også dessverre hørt i ettertid at de veldig flinke til å komme med unnskyldninger på nettopp ekstra kostnader som aldri har vært avtalt.

 

For øvrig så hadde jeg egentlig allerede fått tilbud ifra Samsung Premium Support om å få fikset telefonen til 800,- + frakt(500,-?), men tenkte dessverre at vist de skal ha 800,- for kameraet så burde jeg spare noen kroner på frakten hos den lokale butikken...

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noe skriftlig dokumentasjon? Jeg vil anta at 300 er standardpris for å sende telefonen inn overhodet, og det vanlige er nok at reparasjonskostnader kommer oppå dette. 300 er tross alt ekstremt billig for å reparere en telefon, du får nok så vidt diagnostisert det for den. Så med mindre du har fått et klart utsagn om at 300,- inkluderte alt, så tviler jeg på at du kommer noen vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På meg høres det ut som forhandler vil ha 300 kr for å dekke frakt og tid. Ikke helt urimelig igrunn så lenge du ikke har kjøpt telefonen hos de. Verksteder bruker å ha en fast takst for diagnose og tilbakesending urep. Denne bruker å være rundt 450kr +-. Denne kostnaden skal dekke verkstedets kostnader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

300,- ja det sa han og jeg forsåvidt godtok, men ingenting om at det plutselig kostet over 600,- da verkstedet skulle ha det! I tillegg når en forhandler sier: Vi ordner det!... Hva skal jeg forvente? 300,-? 600,-? 1000,-? Verkstedet burde kunne si at kamera koster og montering koster xxx,- og vist det er noe ekstra som må gjøres så kommer dette i tillegg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...