Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

NAF-test ved kjøp

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg sagt til selger at jeg vil ha bilen på NAF-test, da jeg er 18 år og har ikke peiling på "tekniske ting". Men har noen spørsmål ang. dette.

Hvor lang tid tar det å få time på et NAF-senter? Hvor lang tid varer timen? Dersom selger reiser alene og jeg betaler, kan jeg få testresultat elektronisk?

Det er en BMW e39 520i 1998 modell jeg kiker på for øyeblikket. Har ikke sett den fysisk, men mange bilder. Selger sier den er i bra stand. Vil bare forsikre meg om at bilen ikke bryter sammen på vei hjem, slik som den forrige "første bilen min". Heldigvis fikk jeg oppheve kjøpet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh. Ring NAF på mandag?

Timen tar sikkert omtrent en time, vet ikke om NAF kan sende elektronisk kopi, men det kan i alle fall selger ordne, han får jo kontrollseddelen. Tipper du kan få time ganske raskt, innen en uke.

En hel uke ja! Da kan det jo hende at bilen allerede er solgt!

Lenke til kommentar

En hel uke ja! Da kan det jo hende at bilen allerede er solgt!

Det kan jo være ja. Du bestiller i alle fall testen ved å ringe 08 505.

Du får forresten en 7-serie for samme prisen. Denne for eksempel:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42895315

De er som oftest veldig godt holdt, eller veldig dårlig. Dyrere deler og høyere bensinforbruk en negativt, fordelen er at det er veldig behagelige biler.

Lenke til kommentar

Ventetiden varierer fra "på dagen" til 2-3 uker, alt etter pågang.

En NAF Kjøpstest Komplett tar rundt halvanen time, Basis går fortere. Vil anbefale Komplett da, det er en mye grundigere sjekk av bilen en Basis.

Om du betaler testen og selger leverer bilen kan du få testen i PDF-format på mail. Du kan også be om å bli oppringt av testeren slik at han kan gå gjennom testen med deg over telefon. Selger får ikke se testen, med mindre du opplyser om at det er greit, testen er din.

Endret av Leo_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...