Christok Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Jeg finner skjermkortet i Device Manager og alt virker å være ok der. Men samtidig får jeg følgende beskjed dersom jeg forsøker å trykke på NVIDIA på taskbaren : You are not currently using a display attached to an NVIDIA GPU.Skjermkortet er heller ikke synlig i GeForce Experience Fra før av har jeg prøvd å velge dedikert skjermkort i BIOS, -noe som ikke fungerer. Jeg må altså være koblet til det dedikerte skjermkortet i CPUen. Jeg får ikke noe signal til skjermen hvis jeg kobler DVI kabelen til det dedikerte skjermkortet. Jeg har følgende setup : GPU : GeForce GTX 460HK : MSI B85-G43, Socket-1150 ATX, B85, DDR3, 2xPCIe-x16, CFX, VGA, DVI, HDMI, DP, HaswellCPU : Intel Core i3-4130 Socket-LGA1150, Dual Core, 3.4GHz, 3MB, 54W, HD4600, Boxed w/fan, HaswellJeg har lagt ved screenshot av problemet. Noen som har en anelse om hva dette kommer av? Blir gal av dette tullet! :/ Untitled.bmp Endret 26. oktober 2013 av Christok Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Har du koblet til strøm til skjermkortet? Du skriver ikke om dette er et kort du nettopp har montert eller ikke. Lenke til kommentar
Christok Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Har du koblet til strøm til skjermkortet? Du skriver ikke om dette er et kort du nettopp har montert eller ikke. Det glemte jeg å skrive ja Ja, jeg har koblet til strøm og viftene går rundt på skjermkortet.Det har tidligere vært på et annet hovedkort, men da hovedkortet tok kvelden, måtte jeg kjøpe nytt HK og CPU. Men jeg får ikke skjermkortet til å fungere som det skal på det nye hovedkortet. Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Eneste jeg kan relatere til er når kortet mitt tok helt kvelden. Dvs. når kortet jeg fikk levert tilbake fra butikk etter en undersøkelse var blitt ødelagt under transport. Da var det umulig å få liv. Du sier du måtte kjøpe nytt HK og CPU, var det kortsluttning in PSU kanskje? Godt mulig GPU'en tok kvelden da også. Om du har tilgjengelig, prøv det i en annen PC for å se om kortet virker i det hele tatt? Lenke til kommentar
Christok Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg måtte kjøpe ny CPU fordi socketen på CPUen var gått ut av produksjon. Så jeg vet ikke om CPUen også var ødelagt, men det er meget mulig. Og jeg er redd for det som du sier, at GPUen tok kvelden samtidig som HKet. Jeg får prøve å prakke det på noen på jobben og spørre om de kan teste det i sin maskin for meg. Men dersom det hadde vært kortsluttning i PSUen, ville ikke den ha blitt ødelagt da? Det ser ut som om den fungerer som den skal.Hvis CPUen også har blitt ødelagt, kan jeg jo reklamere på den også, men det er jo vanskelig å få sjekket siden socketn har gått ut av produksjon. Noen måte å teste dette på? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Slå av maskinen og kople lcd skjermen din til gtx460 kortet sin dvi utgang (ikke hovedkort). Får du bilde da er skjermbildet prosessert av gtx460 kortet(du sitter da med en sw/driver feil , og ikke fysisk hw) Får du ikke bilde er ikke kortet initialisert , feil kan være ulike ting inkl defekt gtx460 , kompabilitets problem med hovedkort , bios aktiverer feilaktig haswell integrert gpu istedet for pci-e vga kort. Endret 27. oktober 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Christok Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Slå av maskinen og kople lcd skjermen din til gtx460 kortet sin dvi utgang (ikke hovedkort). Får du bilde da er skjermbildet prosessert av gtx460 kortet(du sitter da med en sw/driver feil , og ikke fysisk hw) Får du ikke bilde er ikke kortet initialisert , feil kan være ulike ting inkl defekt gtx460 , kompabilitets problem med hovedkort , bios aktiverer feilaktig haswell integrert gpu istedet for pci-e vga kort. Jeg får ikke bilde når jeg gjør det, så da er det nok fysisk hw. Hvis jeg velger at det dedikerte skjermkortet i BIOS får jeg heller ikke bilde. Er det vanlig med kompitabilitetsproblemer med hk og gpu? Siste løsning blir å få en kollega til å teste kortet i sin maskin. Funker det ikke der, er det jo bare til å sende det tilbake og reklamere. Det tyder altså på at både hovedkortet (det gamle) og skjermkortet tok kvelden samtidig. Er det sannsynlig at også CPU tok kvelden da? Får ikke testet den siden det er en socket 1156 cpu, både socket og cpu er ute a produksjon. Men det hadde jo vært fint å fått pengene fra reklamasjonen! =) Tror du det er mulig/sannsynlig? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Alt er mulig. Om ditt gamle hovedkort gikk spektakulært opp i røyk kan dette ha gjort at det er gått kraftige strøm pulseringer/spennings utladninger over pci-express og andre busser. Eller at det skjedde ved et forsøk på start av systemet. Men mye av følgeskader beror på hvordan det tok kvelden , om spenninger og ampere gikk amok runt til andre komponenter eller om det rett og slett døde uten noe overledninger og slikt. Både grafikk kort og prosessor kan ha blitt skadet , men det er umulig å gjette seg frem til over et forum. Det er ikke uvanlig at hovedkort ikke har fungert med enkelte grafikk kort, men det er mere sjelden enn vanlig. Og er oftest med gamle hovedkort og nye generasjons grafikk kort (ikke motsatt som i ditt tilfelle). Dessuten er B75 kort low end kort , og du har et fra MSI som det ofte er slikt krøll med. Gtx460 kortet ditt bør verifiseres i en annen pc (om du tør ta sjansen). Mest sannsynlig er det defekt siden det ikke initieres av bios og du får skjermbilde fra det. Endret 27. oktober 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Christok Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Alt er mulig. Om ditt gamle hovedkort gikk spektakulært opp i røyk kan dette ha gjort at det er gått kraftige strøm pulseringer/spennings utladninger over pci-express og andre busser. Eller at det skjedde ved et forsøk på start av systemet. Men mye av følgeskader beror på hvordan det tok kvelden , om spenninger og ampere gikk amok runt til andre komponenter eller om det rett og slett døde uten noe overledninger og slikt. Både grafikk kort og prosessor kan ha blitt skadet , men det er umulig å gjette seg frem til over et forum. Det er ikke uvanlig at hovedkort ikke har fungert med enkelte grafikk kort, men det er mere sjelden enn vanlig. Og er oftest med gamle hovedkort og nye generasjons grafikk kort (ikke motsatt som i ditt tilfelle). Dessuten er B75 kort low end kort , og du har et fra MSI som det ofte er slikt krøll med. Gtx460 kortet ditt bør verifiseres i en annen pc (om du tør ta sjansen). Mest sannsynlig er det defekt siden det ikke initieres av bios og du får skjermbilde fra det. Jeg forstår at det er vanskelig å gjette seg til slikt over et forum =) Det som skjedde var at lyden først forsvant fra hovedkortet, etter litt mer bruk forsvant nettverk (og da mener jeg å huske at det luktet litt brent elektronikk). Før jeg noen uker senere alt ble svart, -selv om pcen ruslet og gikk. Jeg får gi det til en kompis og spørre om han gidder å teste skjermkortet i sin pc, jeg blir sikrere og sikrere på at skjermkortet faktisk også har tatt kvelden. Men et lite annet spørsmål, jeg vet ingenting om CPUen, det er en socket 1156 CPU, -en socket som har gått ut av produksjon og er vanskelig å oppdrive. Jeg kjøpte derfor nytt hk og CPU, men jeg reklamerte aldri på CPUen, siden jeg aldri fikk testet om den faktisk også var ødelagt. Er det verdt å sende inn en reklamasjon på den også, tatt i betrakting at det vil koste meg penger dersom den faktisk ikke er defekt? Jeg har ingen mulighet til å sjekke om den faktisk er defekt selv, men vil jo ha pengene tilbake for den dersom jeg har krav på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå