Woltox Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Halloen. Jeg søker da etter strategispill som kan falle i smak "Krav": Kunne bli kjørt på moderne pc IKKE tur-basert Kan da nevne de 2 spillene jeg har hatt mye morro med; The Settlers IV Gold Command & Conquer: Generals Om noen har noen forslag, kjør på da det er et savn etter bra strategispill. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Hva med Risk-baserte spill? F.eks. Europa Universalis 4? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Sidan du likte Generals så vil eg anbefala StarCraft 2. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Company of Heroes er ett knallbra spill som holder seg godt, og du får det antagelig til en veldig snill pris nå. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Vi har jo Stronghold Crusaders som en gammel klassiker. Har du prøvd det før? Det som er felles mellom det og Settlers IV, er at du også må samle ressurser - og gjerne bearbeide dem før du får gjort noe nytte ut av dem. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 company of heroes, Starcraft2(Vel det mest polerte AAA multiplayer RTSet akkurat nå), Stronghold crusaders har jeg hatt mye morro med er dog ganske gammelt men er en HD versjon på steam. De andre stronghold spillene har jeg ikke hatt like mye morro med. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Ligger en Stronghold crusader extreme versjon på Steam. Hva er extreme versjonen egentlig? On-topic: Age of Empire HD, Starcraft, ymse Tycoon spill hvis det ikke må være krig.. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Jeg synes rts er det klart kuleste. Det har liksom den gode miksen av taktikk, intensitet og konkurranseånd som jeg liker. Jeg synes warcraft 3 og starcraft 2 nok er de beste spillene sånn sett. Men også mindre populære spill er gøye, slik som: - command and conquer generals - age om empires 2 - total annihilation/supreme commander Endret 31. oktober 2013 av aluxez Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Ligger en Stronghold crusader extreme versjon på Steam. Hva er extreme versjonen egentlig? On-topic: Age of Empire HD, Starcraft, ymse Tycoon spill hvis det ikke må være krig.. Extreme-versjonen er en tilleggspakke til Stronghold Crusader. Fra Wiki: Stronghold Crusader Extreme includes the following new features: New Extreme mode which covers over 10,000 units on the battlefield New buildings (outposts generating attacking enemies) New tactical special powers (reinforcement, field hospital, rock volley attack, arrow volley, engineer team, macemen squad, uncover gold horde, call for knights). New Crusader Extreme trail with 20 linked missions as well as new stand-alone maps (for single or multiplayer mode). In addition, Stronghold Crusader Extreme features new AI previously obtainable opponents (The Wazir, the Marshal, The Emir, The Abbot and The Nizar from Stronghold Warchest edition). It also contains an updated version of the original Stronghold Crusader, which includes everything except for outposts, the god powers and the Extreme Crusader Trail.[3] http://en.wikipedia.org/wiki/Stronghold:_Crusader_Extreme Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Hva med de nyeste Settlers spillene? Har brukt noen timer på Settlers 7. Spilt litt multiplayer med venner også. Koslig som alltid, om enn noe forenklet på noen fronter. Kanskje ikke helt i Settlers eller C&Cs ånd, men du kunne sjekket ut Prison Architect og Door Kickers på Steam. Har slått ihjel en god del strategitimer på dem! Lenke til kommentar
igxx Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Battle realms <3 Generals 2 Battle realms, er et fantastisk spill, og er vell et spill jeg har brukt rundt 1k timer på, helt siden jeg var liten. Spillet er ganske gammelt, men fungerer på moderne pc'er. Du kan kjøpe det på GOG for 9.99$ elns verdt det etter min mening, og hvis du vil spille så må du bare fortelle meg =) Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 hvorfor ikke Total War serien? Total War ROME selges jo til hyggelige priser nå, samt at det er et spill som holder seg veldig godt. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Total War-serien er absolutt verdt å sjekke ut.Total War: Shogun 2 Fall of the Samurai som er en standalone expantion er det beste i serien etter min mening. Men om du er så strikt på at det ikke skal være turn-based så er jo Warcraft 3 er jo en klassiker som alltid byr på mye morro. Anbefaler også Stronghold Crusader Extreme HD. Endret 31. oktober 2013 av oddeh Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Generals 2 har det kommet ut? Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Victoria 2: Heart of Darkness - strategispill fra 1836-1936. Omhandler alt fra revolusjoner, industralisering, teknologiske fremskritt, liberalisme, kolonisering, utbyggelse av velferdsstater og verdenskriger. Crusader Kings 2: Spill som et dynasty/monark under middelalderens europa, kan også spilles under vikingtida. "Originale" tidslinjen er fra 1066-1454, hvorav med den nyeste tillegspakken er den fra 867. Burde kanskje vente til den nyeste tillegspakken kommer ut. Europa Universalis IV ser jeg også er anbefalt, dog det ikke er det samme som Risk. Ville kanskje ventet til flere patches kommer og tillegspakker kommer, da spillet er ganske nytt og "unpolished". Alle disse tre er sterke spill med mye tyngde innenfor (grand) strategy sjangeren. Crusader Kings II har av flere (med alle tillegspakkene og patches) blitt sett på som en av tidenes beste spillet - om ikke det beste - i sjangeren. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 har det kommet ut? Er i closed beta men alle kan registrere seg på hjemme siden deres Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Er i closed beta men alle kan registrere seg på hjemme siden deres Det er jo kansellert... 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Scourge of war gettysburg Ikke den beste grafikken, men ser fremdeles bra ut når du har 40 000 soldater som kjemper med 40 000 soldater. Du kan justere hvor mange soldater du har i enhentene, vanlig er 1:4 så 1 soldat for hver fjerde soldat i enheten, da har du fra 50-200 soldater i enheten din, eller du kan ha 1:10 da har du max sånn 100 soldater i enheten. eller du kan ha 1:1 da har hver enhet fra 100 til 1000 soldater. Og du kan ha flere hundre enheter. Du har både kampanje modus der du kjemper div mindre treffinger fra gettysburg slaget, hvor du har fra 3-100+ enheter. Så har du sand box hvor du spiller masse forskjellige hærer på div kart, kartene er så store at soldater kan bruke 20-30 minutter å masjere fra en side til en annen langs veiene. Du får også masse stats, under og etter slaget kan du se hvor mange soldater som er ute av slaget i hver brigade, divisjon, korps eller hele hæren, og når du trykker på en enkelt enhet kan du ikke bare se hvor mange som er ute av slaget, men hvor mange som er skadet, drept eller borte. Man har titusenvis av soldater og hundrevis av kanoner pr. slag, slag kan vare fra 30 minutter til 3 timer, http://www.scourgeofwar.com/index.shtml Lenke til kommentar
igxx Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Det er jo kansellert... jepp, såg akkurat det Lenke til kommentar
jamesb Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg bruker fortsatt mye tid på Supreme Commander: Forged Alliance. Etterfølger av Total Annihilation (og fortsatt bedre spillbarhet enn Supreme Commander 2). Suveren AI, masse kart du kan laste ned osv. Finnes på Steam men den jeg spiller er ikke den nye steamversjonen. Jeg venter også spent på planetary annihilation http://www.uberent.com/pa/ Vil du ha nostalgi er The Settlers (eneren!) fortsatt helt konge i dosbox. SVGA grafikk og greier! Civilization V er verdt en titt men er turbasert og full av gameplay bugs (fortsatt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå