Gå til innhold

Creative Inspire 6.1 fra canada

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert... hvis den ikke har ekstern adapter, må du bestille en konverter fra Canada. Det går nemlig ikke ann å få tak i konvertere som gjør at du kan bruke utenlandsk utstyr i Norge, bare omvendt. Ikke spør meg hvorfor. Jeg kjøpte ett keyboard fra england, og jeg fikk ikke tak i overgang så jeg kunne bruke den i Norge. Heldigvis brukte den ekstern adapter. Selv om høyttalersettet bruker ekstern adapter, så er det ikke sikkert at den bruker en standard volt-mengde. Mange nye produkter bruker sære, egne standarder, slik at man må kjøpe orginalt ekstrautstyr som koster en formue. Det kan ende med at det hadde vært mye billigere for deg om du hadde kjøpt det i Norge.

Lenke til kommentar

Det du gjør er å se på strøm forsyningen (den store svarte boksen på ledningen), sjekk volt styrken den tåler, tåler den 110-240 er det ok, da klipper du bare av støpselet og setter på et norskt et.

Dersom den kun er for 110v kan du stikke innom en elektro sjappe å kjøpe en universal strømforsyning der du stiller på ut volt styrken.

Denne står og på den tidl. nevnte strøm forsyning.

Lenke til kommentar

Dersom den kun er for 110v kan du stikke innom en elektro sjappe å kjøpe en universal strømforsyning der du stiller på ut volt styrken.

Som sagt tidligere har mye nytt utstyr sære standarder for volt styrken som universale strømforsynere ikke har mulighet for. Enkelte ganger har de også meget spesielle standarder for strømforsynerplugg. Det er ikke alltid at det er en plugg en gang, men sitter fast i utstyret.

Da jeg fikk mitt megaworks-sett fra creative-store fulgte både europa og usa kabler med, så vent å se hva du får. Uansett, en adapter gjør lett susen.

Som sagt tidligere går det ikke ann i Norge å kjøpe adaptere for å bruke amerikansk/engelsk utstyr i Norge, kun for å bruke norsk utstyr i utlandet. Har vært på runde i Oslo på leting, og fikk dette svaret over alt.

Men la oss nå håpe at det ordner seg på en måte.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått høytalerne. Det står på den eksterne powersupply greia:  

Input 120v ~ 60Hz  1000mA

Output 13.5V ~ 5A

Hvilken adapter kan jeg få tak i? Noen?

Er lei for å si det, men jeg tror du sliter litt. Prøv å bestill en 120-220 adapter fra ett eller annet sted i USA. Eller du kan jo prøve å se om de har noe sånt i norske butikker nå, men er ikke lenge siden jeg fløy Oslo rundt på leting etter noe som visstnok ikke fantes for salg i Norge i følge de jeg snakket med. Kanskje på en flyplass?

Vanlige universaladaptere har, så vidt jeg vet, ikke 13,5V output.

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde prøvd med et litt kraftig adapter fra Biltema. Har et slikt liggende, og det gir 12 volt ut. Slike enheter er ikke så veldig nøye på at voltspenningen er helt riktig.. Finner du et som gir 14 volt, går det sikkert minst like fint.

Hvis du kjører på 12 v, bør du vel ikke prøve å sette ny decibelrekord med anlegget, det blir ikke for mye strøm, for å si det sånn..

26-7214 går sikkert greit, er på 5 amp.

38-395 er vel litt liten..

Elfa har også et par alternativer,

http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/187212.htm

http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/187188.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...