Bolivar Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Hei, jeg holder på med ett prosjekt på skolen som omhandler uvaner. Denne går ikke under det samme temaet som den andre tråden min, da den omhandler forskjeller, bare for å ha det klart.Her er noen tråder på forumet allerede som omhandler uvaner, men jeg vil ha en oppdatert versjon, da ett samfunnet er mer moderne nå enn for 7 år siden.Så da spør jeg dere forumbrukere: Hva er deres uvaner?Definisjon: Een vane eller en uvane en automatisk oppførselsrutine som gjentas regelmessig uten at en tenker over det. Vedkommende er kanskje ikke oppmerksom på eller bevisst oppførselen. Når vedkommende blir gjort oppmerksom på oppførselen kan de ofte greie å kontrollere uvanen.Jeg har en uvane med å "aldri" lukke skapdører, lage en lyd med å blåse luft mellom fremtennene osv. osv. Endret 26. oktober 2013 av Bolivar Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Definisjon: Een vane eller en uvane en automatisk oppførselsrutine som gjentas regelmessig uten at en tenker over det. Vedkommende er kanskje ikke oppmerksom på eller bevisst oppførselen. Når vedkommende blir gjort oppmerksom på oppførselen kan de ofte greie å kontrollere uvanen.Jeg har en uvane med å "aldri" lukke skapdører, lage en lyd med å blåse luft mellom fremtennene osv. osv. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Min uvane er vel at jeg ( dessverre) trener alt for lite... Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Min uvane er vel at jeg ( dessverre) trener alt for lite... Men det er du vel bevisst på, derav ingen uvane. Endret 26. oktober 2013 av arsenalfan Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Men det er du vel bevisst på, derav ingen uvane. Kanskje dette er en bevisst uvane. Dersom jeg ikke hadde vært klar over denne uvanen så kunne vel jeg heller ikke skrive om denne uvanen i et diskusjonsforum kunne jeg vel. Jeg hadde jo ikke vært bevisst på at jeg hadde noen uvaner. Skjønner du ? 2 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Kanskje dette er en bevisst uvane. Dersom jeg ikke hadde vært klar over denne uvanen så kunne vel jeg heller ikke skrive om denne uvanen i et diskusjonsforum kunne jeg vel. Jeg hadde jo ikke vært bevisst på at jeg hadde noen uvaner. Skjønner du ? Haha, etter å ha lest det to ganger så skjønte jeg hva du mente. Så hvis man skal være ubevisst over en regelmessig rutine, da er jo ikke bevisste rutiner, egentlig uvaner? Da kan man vel heller ikke skrive om sine uvaner her, med mindre dette er uvaner som en gang var ubevisste, men som nå ikke er uvaner lenger fordi man er gjort oppmerksom på det? Nå vet jeg egentlig ikke om jeg skjønte det selv? Endret 26. oktober 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Mine uvaner var ubevisste helt til noen poengterte de... Nå plager de meg veldig, men de lever i underbevisstheten desverre Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg ser på hotell cæsar. Det ser mange på som en uvane Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Fikler med alt mulig rart. Penner blir demontert også videre. Snurrer håret mitt rundt fingeren og sånt. Skjer spesielt i situasjoner jeg er sjenert eller flau. Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg tenker at man kan være bevisst på sine uvaner, men ubevisst uvanen i den bestemte situasjonen. F.eks at jeg vet jeg ikke er flik til å bruke blinklys i rundkjøringer, men tenker ikke over det når jeg kjører i rundkjøringen. Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hvis jeg er veldig konsentrert så hvisker jeg det jeg leser. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har en uvane i at jeg kjøper noe på butikken hele tiden Og da ofte noe usunt som f eks brus, sjokolade osv. Hver gang jeg flyr forbi en butikk så må jeg ha noe. Dette har blitt en uvane nå Lenke til kommentar
falsetto Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Min uvane er at jeg konstant rister på benet. Tar meg selv i å gjøre det noen ganger og legger hånd på kneet. Går det ti minutter så er det på an igjen. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Min uvane er at jeg føler sympati når jeg egentlig skal føle empati. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hvis jeg f.eks går på en butikk, og har folk tett innpå meg og det samtidig er litt stille, så hender det jeg lager litt lyd for å dempe den litt kleine stemningen, om jeg er litt bevisst på at jeg har folk irundt meg. Som f.eks litt høye tenkelyder, humming, tikking, grynting osv. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Mye interessant her! Keep it coming Tror vel alle her har den uvanen med å si "eeeeh" når de ikke vet hva de skal si, eller ikke kommer på neste ord i setningen. Eller hva? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Snakker med meg selv når jeg lager mat... eller tenker høyt i alle fall. Blir nesten som et kokkeprogram uten kamera. Lenke til kommentar
Braljar Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Min uvane er at jeg konstant rister på benet. Tar meg selv i å gjøre det noen ganger og legger hånd på kneet. Går det ti minutter så er det på an igjen. Har akkurat samma uvanen! Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg ler ofte for meg selv, og av meg selv. Høyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå