Betong Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Har laget lister over håndballspillere i Excel. Det er da delt opp med et ark for hvert lag. Hver spiller er registrert med navn, alder, e-post til foreldre osv. Jeg ønsker å overføre alle foreldre e-post adressene til et eget ark. Er det en enkel måte å gjøre dette på. Og aller helst slik at en e-post adresse kommer med bare en gang, selv om foreldrene har barn med på flere lag. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Er det en liste som blir kontinuerlig oppdatert? Og har hver kategori hver sin kolonne? Lenke til kommentar
Betong Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Ja, listen blir oppdatert. Hver kategori har sin kolonne. Legger med regnearket, slik at det blir lettere å se. Kontaktinformasjon 2013-2014 Test.xlsx Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Litt usikker på om jeg har skjønt hva du prøver å gjøre, men la oss se om dette gjør susen. En enkel løsning: I arket du vil ha den nye informasjonen, skriv = i cella, gå tilbake til infoen du vil ha i den cella. Så går du tilbake til arket du jobber i, og merker cella, dra den sorte firkanten nedover. På topp raden legger ud på et filter som fjerner tomme celler om det er et problem. Er jeg inne på riktig greie? Lenke til kommentar
Betong Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Er nok helt klart inne på noe, hvordan legger jeg inn filter som fjerner tomme celler. Er det en måte å finne for å fjerne like adresser? Folk er ikke så glad for å få flere like e-poster. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 For å legge inn filter, merk den øverste raden -> Data -> Filter. Så kan du trykke påikonet som blir i cellen til e-postadressene, og fjerne huken på (blank). I advanced (Avansert) vedsiden av kan du fjerne dublikater. Får du til? Lenke til kommentar
Betong Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 For å legge inn filter, merk den øverste raden -> Data -> Filter. Så kan du trykke påikonet som blir i cellen til e-postadressene, og fjerne huken på (blank). I advanced (Avansert) vedsiden av kan du fjerne dublikater. Får du til? Ja, dette fungerer. Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå