Gå til innhold

[Løst] Hjelp til julegavekjøp

Anbefalte innlegg

Jeg har to gutter som jeg da er onkel til og de må jo få noe til jul de også. Planen var å gjøre det lettvint. Altså gi de 300 kr hver, men tenkte at dette var litt kjedelig. Så jeg vil at dere skal hjelpe med med en gave som kan kjøpes på komplett. no i og med at jeg nesten bare skal gi elektronikk eller penger i år, så dermed er det gunstig at det er noe elektronisk og at det er fra komplett. no

Under her har jeg satt opp en liste over ting som vedkommende liker eller hadde blitt glad for å få ved tidligere anledninger osv. De er forresten 10 og 13 år :)

Pc relatert

Fyrverkeri

Penger (tenker at dette blir kjedelig til disse to ungene)

Radiostyrt bil, helikopter

Hva tenker dere? Jeg har tenkt til å gi gaven sammen eller er det dumt? Bør jeg kjøpe to ting til de hver med tanke på krangling osv? De kan krangle endel :p Kom med innspill. Jeg vil helst ikke kjøpe noe veldig dyrt. Særlig hvis det er helikopter eller noe radiostyrt da jeg tenker at dette kommer fort til p bli ødelagt.

Hjelp meg! :):p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, men da er spørsmålet hva jeg skal gi de. De er glad i penger, fyrverkeri og elektronikk lignende ting som nevnt over. Ikke veldig lett å finne noe. Jeg kan jo gi de fyrverkeri, men spørs om det aksepteres av resten av denne store familien :p

Får jeg foreslå at du gir dem hver sin http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=798230 Du kan gi dem penger å bli den kjedelige onkelen, eller du kan gi den hvert sitt quad copter å bli den kule onkelen. Bli den kule onkelen nå som du kan. Når de blir eldre blir du bare den teite onkelen, uansett. Sånn er det for alle.

Lenke til kommentar

:p

Jeg tenkte å være den kule onkelen i år kan du si og jeg har faktisk sett på det helikopteret i dag :p Tenkte at jeg skulle kjøpe det, men jeg er litt usikker. Kan de fly med de ute, eller er det bare inne? :) Har helikopteret bra signaler slik at man kan kjøre langt unna kontrollen og likevel så detter ikke helikopteret ned fra luften?

Jeg vil liksom ikke spandere de 400 kr hver også blir hele greia ødelagt i løpet av kvelden kan man si ;) Og helikopteret er ganske lite. Er det kult likevel og godt å fly med? :)

Tenker veldig på dette, men må ha svar på noen spørsmål ;)

Lenke til kommentar

Det helikopteret er laget for innebruk. Man kan vel bruke det ute om det er helt vildstille og man ikke flyr det høyt. Jeg regner med at det har ca. like gode signaler som andre små helokoptere for innebruk. Jeg har kræsja mange små inne-helikoptere og aldri ødelagt noen. Akkuyat dette som jeg linket til har til innstilinger. En for små områder som f.eks. stua og en for større, åpne områder som en idrettshall eller gymsal. Men uansett, dyrt eller ikke, slike små helikoptere er kjempe morro å fly med. Quad coptere er også mye lettere å fly med enn vanliger RC helicoptere. Selv om jeg er ett par år eldre enn nevøene dine så hadde jeg ikke blitt skuffa om jeg fikk et slikt til jul. Jeg synes du bare skal slå til og ikke tenke mer på det.

Vill etter biler sier du. Det høres ut som meg. Ja, jeg tror ham blir veldig gald for den. Om du lærer han å kjøre den er det nok ingen problem. Jeg har hatt slike RC biler så lenge jeg kan huske, og de går ikke fort nok til å bli ødelagt, eller ødelegge noe. Jeg tror du kan satse på å bli den kule onkelen i år. ;-)

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Ok, kanskje jeg kjøper en slik bil til han da ;) Tror jeg mulig går for helikopter også, men da her jeg ett problem :p Søsteren til denne bil gale på fire år må jo da få noe som er like fint som denne bilen, og en tror jeg ikke at henne er interessert i. Hva skal jeg kjøpe til henne, men tanke på elektronikk? :)

Lenke til kommentar

Ok, kanskje jeg kjøper en slik bil til han da ;) Tror jeg mulig går for helikopter også, men da her jeg ett problem :p Søsteren til denne bil gale på fire år må jo da få noe som er like fint som denne bilen, og en tror jeg ikke at henne er interessert i. Hva skal jeg kjøpe til henne, men tanke på elektronikk? :)

Jeg vet ikke. Jeg tror de fleste lekebutikker har slike leke laptoper. Jeg tror ikke de er alt for dyr. Om je enda lager slike. Jeg tror de rett og slett må gå på en lekebutikk og se hva du finner.

Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg prøve å se :)

Kanskje bare gi henne penger så får jeg be morra om å ta med henne til en lekebutikk :) Har ikke peiling på leker :p Da har hun også noe å se frem til etter jul også. Tror heller ikke at hun vil krangle så mye mer broren sin om en bil... Hun er ikke så interessert i slikt :p

Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg prøve å se :)

Kanskje bare gi henne penger så får jeg be morra om å ta med henne til en lekebutikk :) Har ikke peiling på leker :p Da har hun også noe å se frem til etter jul også. Tror heller ikke at hun vil krangle så mye mer broren sin om en bil... Hun er ikke så interessert i slikt :p

Jeg synes kanskje det blir litt urettferdig at han får en RC bil og så får søstra bare penger. Om du ikke finner noe kan du jo bare satse på barbie, en sikker vinner hos jenter på 4-5 år. Det er mange år siden sist jeg kjøpte leker, så jeg vet ikke hva som finnes lengre. Du må rett og slett finne ut av det selv. Du kan jo snakke med mora og høre om hun har noen forslag. Men en ting er sikkert, det ganske urettferdig at broren får en bil og søstra får penger, iallefall når de er like gammel. Om det hadde vært 10 år imellom dem så hadde det jo saken vært anderledes.

Lenke til kommentar

Ja, du har kanskje rett i det ja... Skal de om jeg kan fikse på det. Søstra er da ett par år eldre så jeg må nok kjøpe noe bra til henne også.

Ok, takk for all hjelp. Hvis det er noe mer jeg lurer på angående julegave handlinga så skal jeg spørre :thumbup:

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...