spain123 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg kjøpte en brukt Mercedes C200 CDI, 2005 modell, for en uke siden. Jeg kjørte den fra Østlandet til Bergen, uten tegn til problemer. Dagen etter, etter å ha kjørt en tur, skulle jeg starte den på nytt igjen. Den startet helt fint, men i det jeg skulle rygge ut stoppet motoren. Jeg skrudde tenningen tilbake, og skulle starte på nytt. Da begynte motoren akkurat å gå, før den stoppet igjen. Jeg prøvde igjen, og alt gikk fint. Jeg kjørte hjem, men da jeg skulle kjøre neste gang skjedde det samme. Motoren begynte å gå, men stoppet med en gang. Jeg skrudde tenningen tilbake, og skulle starte på nytt. Da kom ikke glødetegnet opp, og jeg fikk ikke start på bilen. Jeg prøvde flere ganger, men ingenting skjedde. Etter noen minutter med pause prøvde jeg igjen, og motoren begynte å gå, men stoppet med en gang. Neste gang var det ikke glødetegn, og jeg fikk ikke start i det heletatt. Etter noen timers pause startet den helt fint, men da lyste "motorfeil" lampen mens bilen gikk. Dagen etter startet bilen helt fint, og "motorfeil" lampen var vekke. Dette problemet har kommet og gått med jevne mellomrom, og for noen dager siden, da den ikke ville starte, prøvde jeg ved hjelp av startkabler, og da startet den helt feil. I håp om at det var batteriet som var problemet ble det byttet, men til ingen hjelp. Dagen etter startet den helt fint, men da stoppet motoren i fart. Jeg fikk svingt inn til siden, og startet den på nytt uten problem. Etter 15 minutters kjøring stoppet motoren igjen, men da startet den ikke igjen før etter over en time og x antall startforsøk. Etter dette gikk den lenge og vel, før motoren igjen begynte å gå, før den stoppet med en gang. Dette skjedde et par ganger, men da gikk alt fint på andre forsøk. Da jeg parkerte for kvelden prøvde jeg å starte den en siste gang, men da uten glødetegn, og uten start. Er det noen som har vært borti dette før, eller har en anelse om hva det kan være? Når den begynner å tulle seg kommer det forresten opp flere feilmeldinger på displayet. F.eks. Cooliant failure, visit workshop, og ESP failure, visit workshop. Men det er ingenting annet som tyder på at det er noe gale med tisse tingene. På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå