Q.Q Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Hei. Jeg spilte da Far cry 3 i stad å la merke til noe rart. Jeg har da to skjermkort og det ene skjermkortet 800mhz GPU Clock og 1250mhz memory clock. Det lå også på 80 grader på denne tiden. Det andre skjermkortet derimot lå på 300mhz GPU clock, 150mhz Memory clock og 50 grader. Er ikke meningen med det å ha to skjermkort at begge to skal yte så og si det samme? Så all kraften blir delt på to i stedet for å bli kastet på et skjermkort. Noen som kan hjelpe meg her eller si hvorfor det er sånn? Endret 26. oktober 2013 av danniboy123 Lenke til kommentar
Wells Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Vet ikke om det kan ha noe å gjøre med at Far Cry 3 er en generell dårlig konsoll port. Har også hørt om mye problemer med det spillet når det kommer til CF og SLI. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Hvilken driverversjon bruker du? Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 dette er ett problem med Far Cry 3, har du amd eller nvidia skjermkort? du burde uansett bruke nyeste skjermkort driver (muligens beta), og så søker du på google etter da "farcry 3 sli problem" (evt. farcry 3 crossfire problem" så finnes det instillinger for å fikse/gjøre problemet bedre Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Har den nyeste driveren. Å har amd. Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Men jeg har ikke noe problemer in-game som det jeg leser med de fleste som bruker crossfire. Lav fps, lag osv opplever ikke jeg. Er bare det at jeg lurer på det som jeg skrev. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Når det ene kortet kjører 300mhz/150mhz så er det idle frekvenser. Dvs at kortet ikke blir belastet i det hele tatt. Anbefaler at du laster ned sapphire trixx og skrur av upls i det overklokkingsprogrammet. Det er den enkleste måten å skru av upls på. Upls er en strømsparingsfunksjon på amd sine kort. 500mhz på det kortet som loader hørtes veldig lite ut også. Hva slags skjermkort har du? Edit: Far cry 3 skal ikke ha noen problemer med crossfire sist gang jeg testa 7970 crossfire. Endret 26. oktober 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Når det ene kortet kjører 300mhz/150mhz så er det idle frekvenser. Dvs at kortet ikke blir belastet i det hele tatt. Anbefaler at du laster ned sapphire trixx og skrur av upls i det overklokkingsprogrammet. Det er den enkleste måten å skru av upls på. Upls er en strømsparingsfunksjon på amd sine kort. 500mhz på det kortet som loader hørtes veldig lite ut også. Hva slags skjermkort har du? Edit: Far cry 3 skal ikke ha noen problemer med crossfire sist gang jeg testa 7970 crossfire. Mente at det første kortet hadde 800mhz. Har xfx r7950 3gb. Skal sjekke ut dette med sapphire trixx Endret 26. oktober 2013 av danniboy123 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Kanskje dumt spørsmål, men du har satt på CF broen? Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Kanskje dumt spørsmål, men du har satt på CF broen? Haha. Ja. Må også si jeg blir kanskje bekymret når mitt første skjermkort ligger lå på 90 grader i stad mens jeg spilte WoW. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Da kommer sprøsmål nr. 2: Er CF aktivert i Catalyst Control Center? Må nesten spørre da du er litt sparsom med opplysninger. Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Da kommer sprøsmål nr. 2: Er CF aktivert i Catalyst Control Center? Må nesten spørre da du er litt sparsom med opplysninger. Ja det er det. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) 90 grader er mye, men ikke faretruende når det kommer til gpu'er. Jeg ville ha laget en egen vifteprofil som setter opp viftene når det blir varmt. Første gang jeg testa 7950 crossfire slet jeg også med å få begge kortene aktivert. Rot bare i de programmene, prøv ut forskjellige ting, og plutselig vil alt fungere. Jeg tror det er ulps som lager krøll for deg. Edit: hvis disable ulps ikke fungerer, ta en titt i denne tråden. Der kan du skru av ulps i registret. Vær litt forsiktig når det gjør endringer der. Endret 26. oktober 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Javel, har du deaktivert ULPS (Ultra Low Power State)? Se denne tråden i Guru3D Edit: Litt sen der ja. Endret 26. oktober 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Var da andre gang jeg prøvde å deaktivere ULPS i regedit å det ser ikke ut til å fungere. I følge CCC så er det fortsatt 300 / 150 mhz. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Sjekkliste: Siste driver installert (13.11 BETA v6) CFX-bro installert Begge kort oppdages i GPU-Z CFX er aktivert i CCC Spillet kjøres i fullskjerm-modus Tror det var alt. 2 Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Har fått det til nå. Takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Alt fungerte fint etter at jeg hadde gpu-z åpen samtidig som jeg spiller. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Meget rar løsning, men bra at det fungerer iallfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå