simenss Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg utvikler for øyeblikket en app som blant annet inkluderer statistikk. Brukeren kan velge å summere etter ukenummer. Jeg har derfor gjort det mulig å summere etter ukenummer utifra om hver uke starter på en søndag (USA) eller en mandag (EU, ISO). Jeg ønsker ikke å utsette brukeren for flere valg enn nødvendig, og er derfor usikker på om jeg skal gjøre det mulig å velge hvilken dag uken starter med. Alternativt kan jeg sjekke brukerens systeminstillinger (iPhone) og benytte den dagen brukeren har valg der. Men kan det finnes årsaker til at brukeren i systeminstillingene kan ha valgt en dag som ukesstart, men likevel ønsker statistikk beregnet utifra en annen ukedag? Kan det f.eks. være at en amerikaner ønsker at ukene i kalendren skal starte på søndager, men at f.eks. ansatte i skolesystemet eller militæret kan foretrekke statstikk basert på ISO-standarden (mandag som første dag i uken)? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Tenk litt over hvor mange det eventuelt gjelder. Det er antagelig veldig få som vil føle at programmet kommer til kort for dem, av den grunnen. La programmet velge automatisk ut fra telefoninnstillinger og la brukeren tilpasse seg det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg vil bare si at jeg er veldig glad i valgmuligheter selv, men telefonprogrammer er typisk enkle ting som skal fungere for et publikum med enkle behov og da tror jeg det blir for mye å velge for hvermansen. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Enig, takk! Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 For å ikke utelukke noen, kanskje det går å velge dag automatisk basert på oppsett (som nevnt over), men ha en mulighet til å overstyre dette under "advanced settings"? Da vil den jevne bruker ikke trenge å forholde seg til det, og superbrukeren kan endre det ved behov. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå