Gå til innhold

Får ikke koblet til internett med kabel

Anbefalte innlegg

Haha, jaa, men jeg vet ikke hvilken jeg skal laste ned! Jeg prøvde å laste ned denne: Win7 and Winserver 2008 R2 Driver tidligere i dag, men jeg kunne ikke åpne nedlastningen.. Da valgte jeg UK, men skal jeg velge US eller China/Hongkong?? Huff, for noe dritt. Får bare prøve meg frem og håpe på det beste. Skjønner ikke hva annet som kan fungere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, fungerte tydeligvis ikke det heller! Hvis jeg gjorde det riktig da ;p Er det bare å legge seg ned å dø nå da? eller eventuelt kjøpe et annet nettverkskort? Jeg er jo inne på et usikret nettverk nå, så det er ikke såå synd på meg. Er bare så sta, og jeg VIL få det til å fungere ;p

Lenke til kommentar

Altså, først må du være sikker på at det er riktige drivere du ser på, ved å finne navnet og nummeret på nettverkskortet, står i enhetsbehandlkng.

Så må du laste ned riktig versjon, du finner ut hvilken windows du har ved å åpne startmeny, og høyreklikke på min datamaskin og så egenskaper. Her står win versjon og 32/64bit.

Når det gjelder land og slikt velger du på skjønn, står det europs der, tar du den, eller mest logiske.

Joda, det kan jeg sikkert gjøre! :) Trenger ikke føle meg dum da, siden det tydeligvis ikke er så lett!

Nei, jeg jobber selv på ntnu-it og dette er ikke noe jeg regner med at folk skal få til selv.

Lenke til kommentar

Altså, først må du være sikker på at det er riktige drivere du ser på, ved å finne navnet og nummeret på nettverkskortet, står i enhetsbehandlkng.

Så må du laste ned riktig versjon, du finner ut hvilken windows du har ved å åpne startmeny, og høyreklikke på min datamaskin og så egenskaper. Her står win versjon og 32/64bit.

Når det gjelder land og slikt velger du på skjønn, står det europs der, tar du den, eller mest logiske.

Nei, jeg jobber selv på ntnu-it og dette er ikke noe jeg regner med at folk skal få til selv.

Okei, nå var jeg litt dum. Jeg avinstallerte den før jeg sjekket nummeret.. Hehehe. Men jeg vet jo hva selve nettverkskortet heter og at jeg har win 7, 64 bit, det holder vel? Da er vel UK det mest logiske for meg å velge. Takk for hjelp, får prøve og plundre litt selv, ellers får jeg plage IT avdelingen med det ;)

Lenke til kommentar

Hva mener du da? Har krysset av for at ip adresse og dns servere skal mottas automatisk! Men nå fjernet jeg deaktiveringen av det trådløse og kabelnettet fungerer enda! Så da vet jeg ikke hva som skjedde og satser på at det fortsetter å funke :) Ellers kommer jeg inn her og plager dere en gang til, haha ;p

Lenke til kommentar

Hva mener du da? Har krysset av for at ip adresse og dns servere skal mottas automatisk! Men nå fjernet jeg deaktiveringen av det trådløse og kabelnettet fungerer enda! Så da vet jeg ikke hva som skjedde og satser på at det fortsetter å funke :) Ellers kommer jeg inn her og plager dere en gang til, haha ;p

Hehe, when in doubt, restart. ^^

Nei men det er nok DNS settingen som har blitt resatt, derfor funker det.

Husk å sette saken som løst, så folk med lignende problem kan finne ut av det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...