HeartSoul Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) . Endret 27. oktober 2013 av Meow_ Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 "medium ikke godkjent" står det på ethernet(kabel) nettverkskortet ditt, kan være driverfeil. Har du en cd som fulgte med pcen? Lenke til kommentar
HeartSoul Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Hva kan jeg gjøre med det da? Jeg har jo fått koblet til kabel med et annet nettverk før, men da var det noen innstillinger på pc'en som måtte endres, og det vet jeg selvfølgelig ikke hva var.. Har ikke CD'en tilgjengelig nå nei. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Hei, Nå er det litt vanskelig å søke seg frem med norse feilmeldinger i dataverden, men det kan være noe i det Korporal Kranium legger merke til - Medium ikke godkjent. Det kan være autentisering som mangler. Ser du er på Høgskolen i Telemark sitt nett. Her er hvordan UIO gjør det: http://www.uio.no/english/services/it/network/student-residential-network/instructions/win7/ Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Hvis dette er skolenett med eduroam, søk eduroam på skolens infosider. Det er garantert noe autorisering du må gjennom hvis det funker på andre nett Lenke til kommentar
HeartSoul Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Nei, det er nettopp det det ikke er! Jeg bodde i studentbolig og da var det eudoroam nettet som ble brukt, men nå har jeg flyttet privat og nettverket her fungerer ikke. Er det noen gamle innstillinger jeg må endre på da? Internettet fungerer på andre pc'er, men ikke min. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Det er nok noe som ligger igjen der ja. Kjør denne: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml og reboot PC etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Følg guiden for å åpne ledetekst: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-vista/open-a-command-prompt-windowNår ledetekst er åpnet (svart vindu), skriv innfølgende: netsh int ip reset Om du føler deg usikker på stegene over kan du bruke Microsoft sin FixIT som du kan laste ned her:http://go.microsoft.com/?linkid=9664547 Kjør programmet og se om problemet løser seg. Lenke til kommentar
HeartSoul Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Tusen takk for at dere prøver å hjelpe! Har prøvd begge tipsene deres, men jeg får ikke nett når jeg slår på pc'en igjen. Har googlet en del og fulgt de oppskriftene jeg forstår, men er tydeligvis ikke meningen at jeg skal få det til! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Funker det med en annen pc? Hvis du har en å teste med? Lenke til kommentar
HeartSoul Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Jepp, jeg har testet med en annen pc og da kom nettet opp med en gang. Kan det være noen innstillinger som blokkerer dette nettverket? Fikk hjelp av en datamann til å endre innstillingene slik at eudoroam nettet kom opp da jeg bodde i studentbolig. Hva med DNS suffiks? Det står hit.no der, er det noe jeg må forandre, hvordan evt eller er det bare et navn? Jeg har virkelig ikke peiling.. Hehe. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Får du feilmelding når du kjører netsh som Coldice skrev? http://www.windows-secrets.co.uk/2013/08/repair-the-windows-87vista-tcpip-stack/ Lenke til kommentar
HeartSoul Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Microsoft Windows [Versjon 6.1.7601] Copyright © 2009 Microsoft Corporation. Med enerett. C:\windows\system32>netsh int ip reset Det eksisterer ingen brukerspesifiserte innstillinger å tilbakestille. C:\windows\system32> Nei, det kommer opp sånn her, men nå har jeg gjort det et par ganger da. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Må nesten være noe de har tuklet med på selve netverkskortinnstillingene, vet det på ntnu må deaktiveres 802.11 n på visse pcer for eduroam Lenke til kommentar
HeartSoul Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Ja, jeg har fulgt en sånn oppskrift jeg og! Men hva er det jeg må tilbakestille eller endre på nettverkskortet da? Jeg har prøvd systemgjenoppretting, men det endret ingenting. Irriterende at det skal være så vanskelig Lenke til kommentar
HeartSoul Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Når du autentiserer deg via 802.1X første gang, så vil ditt brukernavn og passord lagres for fremtidig bruk i registeret i Windows. Dette er kjekt og greit inntil du vil låne bort maskinen din, eller du ønsker å koble deg på f.eks. et trådløst nett utenfor HiT. Da er du nødt til å få fjernet de lagrede brukerdataene (altså brukernavnet og passordet ditt), noe Windows XP dessverre ikke har en enkel prosedyre for. Jeg har windows 7.. hvordan gjør jeg det da? Jeg har ingen problem å logge meg på andre trådløse nettverk da, så kanskje ikke der problemet ligger heller. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Kan du laste ned drivar til nettverkskortet ditt frå ein annar PC eller via mobilnett? I så fall vil eg anbefale å avinstallere drivaren til nettverkskortet for så å installere det på nytt. Lenke til kommentar
HeartSoul Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Hvordan avinstallerer jeg det da? Og nettverkskortet heter Realtek PCIe GBE Family Controller? http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false Hvilken av disse skal jeg velge? Hjelp please Lenke til kommentar
HeartSoul Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Okei, jeg avinstallerer det i enhetsbehandling? Også laster jeg ned en av de jeg linket til? Vil ikke gjøre noen feil og ødelegge alt ;p Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Last ned ny driver først, er litt for herk å sjekke sånt når jeg sitter på mobil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå