Gå til innhold

Får ikke koblet til internett med kabel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er nettopp det det ikke er! Jeg bodde i studentbolig og da var det eudoroam nettet som ble brukt, men nå har jeg flyttet privat og nettverket her fungerer ikke. Er det noen gamle innstillinger jeg må endre på da? Internettet fungerer på andre pc'er, men ikke min.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har testet med en annen pc og da kom nettet opp med en gang. Kan det være noen innstillinger som blokkerer dette nettverket? Fikk hjelp av en datamann til å endre innstillingene slik at eudoroam nettet kom opp da jeg bodde i studentbolig. Hva med DNS suffiks? Det står hit.no der, er det noe jeg må forandre, hvordan evt eller er det bare et navn? Jeg har virkelig ikke peiling.. Hehe.

Lenke til kommentar
Microsoft Windows [Versjon 6.1.7601]

Copyright © 2009 Microsoft Corporation. Med enerett.

C:\windows\system32>netsh int ip reset

Det eksisterer ingen brukerspesifiserte innstillinger å tilbakestille.

C:\windows\system32>

Nei, det kommer opp sånn her, men nå har jeg gjort det et par ganger da.

Lenke til kommentar

Når du autentiserer deg via 802.1X første gang, så vil ditt brukernavn og passord lagres for fremtidig bruk i registeret i Windows. Dette er kjekt og greit inntil du vil låne bort maskinen din, eller du ønsker å koble deg på f.eks. et trådløst nett utenfor HiT. Da er du nødt til å få fjernet de lagrede brukerdataene (altså brukernavnet og passordet ditt), noe Windows XP dessverre ikke har en enkel prosedyre for.

Jeg har windows 7.. hvordan gjør jeg det da? Jeg har ingen problem å logge meg på andre trådløse nettverk da, så kanskje ikke der problemet ligger heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...