Gå til innhold

Godskrevet fag fra Business Management til Øk. og Adm?


Micius

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på om noen som har inngående kjennskap til økonomi og administrasjon, kan være så vennlig å hjelpe meg med en vurdering. Går for øyeblikket på Business Management ved Solent University (ikke spørr hvordan jeg havnet her), men er på ingen måte imponert over studiet så langt. Dette har fått meg til å se mot Norge til neste år og muligheten for å få godskrevet fag jeg evt. fullfører her. Skolen jeg tenker overføring til er TØH, men skal ikke utelukke andre. Fagene jeg har nå, er som følger:



  • Personal and Professional Skills 1
  • Marketing and Communications
  • Managerial Accounting
  • Data Analysis and IT
  • Organisations and Resource Management
  • Economics.

 

Når det gjelder "Personal and Professional Skills 1" og "Data Analysis and IT", så er disse fagene rubbish. Navnet på de andre fagene er mer gjenkjennelig for norske øyne, men jeg er redd - grunnet nivået og innholdet i fagene - at de står i fare for ikke å bli godkjent. Nå skulle jeg gjerne gitt dere enda mer informasjon, men finner ikke noe på nettsidene til universitetet. Hva tenker dere? Er det håp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kunne si noe om de kan bli godskrevet må vi vite innholdet i fagplanen.

 

Det du først må gjøre er å se på innholdet i hvert enkelt fag, hva som er pensum, læringsmål etc. Deretter må du sammenligne denne informasjonen med tilsvarende informasjon for de fagenen på TØH du mener skal godskrives. Er det mye likhetstrekk mellom to fag bør du skrive en begrunnelse for hvofor du mener de går opp mot hverandre, likheter etc. Så sender du en mail til en studieveileder på TØH og hører hva de mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...