kim.l0co Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 deler: gigabyte z87n-wifi mini-itx. i7 4770k cpu lp coresair vengance 16gb array r2 mini itx kabinett med 300w medfølgene psu alt er koblet etter boka..men ingen liv når jeg trykker powerknappen. .. hvor skal jeg begynne å feilsøke? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Sitter på mobil, er det integrert skjermkort på HK? 300W virker litt lite, men du lister jo ikke opp alle delene heller, hva ned Harddisker og cdrom? Er det mer koblet på? Kan du ha koblet power-knappen feil? Er en del å teste, men du må bare starte og se Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Har du satt støpslet i veggen? Har du brukt avstandsstykker mellom hovedkort og kabinett? Lenke til kommentar
kim.l0co Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Har du satt støpslet i veggen? Har du brukt avstandsstykker mellom hovedkort og kabinett? hehe..ja det har jeg. Sitter på mobil, er det integrert skjermkort på HK? 300W virker litt lite, men du lister jo ikke opp alle delene heller, hva ned Harddisker og cdrom? Er det mer koblet på? Kan du ha koblet power-knappen feil? Er en del å teste, men du må bare starte og se integrert skjermkort..har ikke koblet til hardisk enda.ingen cd rom..har prøvd pw kabelen begge veier.. men strøm nedfra psu til hovedkortet har kun 20 pinner.men i manualen står det de 4 ekstra pinnene kun er for atx..så går ut ifra de ikke trenger brukes da. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Hvis du er usikker, test. Kommer det lys på HK? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Har du også koblet til 4-pin til CPU? Lenke til kommentar
kim.l0co Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 kommer ingen lys på hk... 4pin til cpu er også koblet på... Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Ja da er det enten strøm eller defekt hk. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 For sikkerhets skyld: Strømbryteren på PSU er på? Prøvd å teste PSU ved å jumpstarte? Lenke til kommentar
kim.l0co Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 tror det kan være strømforsyningen da,ja bryter er på.,prøvde å jumpstarte(grønn og svart?) men skjedde ingenting ..er kun 20pins kontakt til hk fra psu,. kansje jeg må ha 24 pins? står foresten i manualen til HK at minimum 500w psu må brukes.:-S rart at det ikke vil starte.. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 trenger ikke minimum 500w...ikke når du bruker integrert skjermkort. Prøv å jumpstarte psuen når den ikke er tilkoblet hovedkortet. Da skal den starte...har testet et par psuer på den måten.og jumpstarte gjør du self på ledningen fra psu til hovedkort (bare for å være på den sikre siden) http://www.youtube.com/watch?v=8Qu380VVBAU Lenke til kommentar
dopus Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Står jo klart og tydlig "24" på den ene pluggen der, og den skal brukes sammen med 20 pin kontakten til hovedkortet. Bildet er hentet fra fractial design sin hjemmeside. Dobbelsjekk om du ikke har en slik kontakt på strømmforsyningen din, da vet du hvor den skal. Sjekket hjemmesiden for hovedkortet ditt. og det har 24 pins kontakt på hovedkortet. Endret 27. oktober 2013 av dopus Lenke til kommentar
kim.l0co Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) takker så mye..der fant jeg problemet... satt 24 pluggen inn på sin plass,trodde den var til cpu men der tok jeg feil.. satt i cpu pluggen(som jeg trodde var strøm til skjermkort.. nå starta den opp ivertfall.. Endret 27. oktober 2013 av kim.l0co Lenke til kommentar
dopus Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 strømm til skjermkort er som regel 6pins eller 6+2 pins. Kjekkt å høre at du fikk startet maskinen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 deler: gigabyte z87n-wifi mini-itx. i7 4770k cpu lp coresair vengance 16gb array r2 mini itx kabinett med 300w medfølgene psu alt er koblet etter boka..men ingen liv når jeg trykker powerknappen. .. hvor skal jeg begynne å feilsøke? takker så mye..der fant jeg problemet... satt 24 pluggen inn på sin plass,trodde den var til cpu men der tok jeg feil.. satt i cpu pluggen(som jeg trodde var strøm til skjermkort.. nå starta den opp ivertfall.. Alt er koblet etter boka....? Får satse på at alt funker videre da. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå