Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Nytt hovedkort og CPU, booter ikke.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Kjøpte nylig et ASUS Rampage IV Formula med en i7-4930k CPU.

Jeg får ikke bootet, jeg kommer ikke in i BIOS, får ikke noe bilde på skjermen, nada.

CPU_LED lyser rødt og post LED viser 00.

Etter mye googling og troubleshooting har jeg enda ikke kommet til en løsning på problemet mitt.

Har kovertert BIOS fra .rom til .cap og oppdatert BIOS til 4502. Må jeg innom en tidligere BIOS versjon først?

 

Mulig det er noe helt grunnlegende som har gått meg hus forbi.

Setter pris på alle svar.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ivy Bridge-E ble visst ikke støttet før med BIOS 4403, men du har 4502 så du må ikke innom en tidligere BIOS, den saken burde være grei.

 

Vet ikke om du har gjort dette, men du kan prøve å resette BIOS/CMOS, enten bruke en knapp på baksiden av hovedkortet for å gjøre dette, eller ta ut batteriet på hovedkortet, la det være ute ca 3-4 minutter og sett det inn gijen. Koble fra strømmen før du gjør dette. Inn med strømkabel og start opp og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har gjort dette, men du kan prøve å resette BIOS/CMOS, enten bruke en knapp på baksiden av hovedkortet for å gjøre dette, eller ta ut batteriet på hovedkortet, la det være ute ca 3-4 minutter og sett det inn gijen.

 

Ville begge alternativene du nevner ha samme effekt? Har trykt på CMOS clear knappen en del ganger men virker ikke som det er noen endring I det hele tatt.

Skal prøve å ta ut batteriet nå så får vi se.

 

Edit: Tok ut batteriet i en kvarters tid og flashet biosen like etterpå men det fungerer fortsatt ikke. Har rett og slett ingen anelse om hva som kan være feil.. helt tom for ideer.

Endret av MacNeil
Lenke til kommentar

Det samme skjedde med min PC også. Men det var formula v for 1155. Jeg fant ut at det var WiFi-kortet som grunnen da jeg hadde installert det. Bare fjernet det og det bootet som vanlig. Kjøpe en USB-kort, mye enklere og bedre. Kanskje du bør også fjerne alt av eksterne moduler som følger med HK-et og prøve på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...