Complexity Skrevet 25. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Hei! Presterte å smadra hodetelefonene mine i gulvet med foten min, og de virker passelig døde.. Noen anbefaling på hodetelefoner med vibrasjon? Eller andre som egner seg til basstung musikk? Skal brukes inne til pc'en. Complexity Endret 26. oktober 2013 av Complexity Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2013 med vibrasjon ? eneste jeg vet om som hadde det var vel gamle Skullcandy Skull-crushers som forøvri hørtest helt forferdeligge ut. Gi meg et budsjett og litt preferanser (åpne/lukkede, on ear/round ear osv.) så skal jeg nok klare å grave opp noen hodetelfoner som egner seg godt til basstung musikk for deg Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2013 Virker som det har dabbet veldig av med vibrasjon i headset ja, finner lite altså.. Ser for meg noen lukkede, som er myke å gode å ha på (round ear egner seg kansje best da?) Er egentlig veldig lite kresen når det kommer til lydkvalitet, men må si at jeg digget den ekstra dype "bassen" som vibrasjonen gav. Ser for meg å bruke mellom 100-1500kr? Frykter jeg kan finne på å smadre dem og i gulvet så vil ikke bruke en formue Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 26. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Virker som det har dabbet veldig av med vibrasjon i headset ja, finner lite altså.. Ser for meg noen lukkede, som er myke å gode å ha på (round ear egner seg kansje best da?) Er egentlig veldig lite kresen når det kommer til lydkvalitet, men må si at jeg digget den ekstra dype "bassen" som vibrasjonen gav. Ser for meg å bruke mellom 100-1500kr? Frykter jeg kan finne på å smadre dem og i gulvet så vil ikke bruke en formue Beyerdynamic dt770 har god bass, og velour-putene er deilige.. Endret 26. oktober 2013 av iFire Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2013 De så fryktelig myke å gode ut! Skal skjekke de ut nermere. Takker for tips! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2013 DT770 har potent bass og god lydkvalitet , bare pass på at du kjøpe 32 ohms utgaven av de, med mindre du har et veldig godt lydkort. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 26. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2013 DT770 har potent bass og god lydkvalitet , bare pass på at du kjøpe 32 ohms utgaven av de, med mindre du har et veldig godt lydkort. Du trenger ikke det, de funker fint med f.eks. Samsung Galaxy S3, men de blir mye bedre med en forsterker/dac som Fiio E07K eller Fiio E17. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2013 Kommer til å bruke det på hovedkortets integrerte lydkort, som neppe er av den kraftige sorten (dog er hovedkortet rimelig nytt) Fikk loddet på plass ledningene inni det gamle headsettet så det fungerer igjen, men ble virkelig fristet nå Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2013 Du trenger ikke det, de funker fint med f.eks. Samsung Galaxy S3, men de blir mye bedre med en forsterker/dac som Fiio E07K eller Fiio E17. Nå finnes DT770en i 32 ohm , 80 ohm og 250 ohm . Lykke til med å drive 250en med S3en 80 ohmen går vel san noenlunde med tanke på db følsomheten , men vil bli i meste laget for dårligere kilder. Derfor mener jeg 32 ohms versionen er det beste valget her uansett. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 26. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2013 DT770 80 ohm går greit nok på S3, men er ikke optimalt om du hører på musikk med stort dynamikkomfang eller liker å spille høyt. 32 ohm vil nok være et bede valg. 80 ohm-versjonen har imidlertid mer/bedre bass enn 32 ohm-versjonen. Det er riktig nok ikke stor forskjell, men ved en direkte sammenligning er det merkbart. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. november 2013 Så 80ohm er veien å gå for PC bruk? uten ekstra forsterker? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. november 2013 Rapporter Del Skrevet 1. november 2013 kommer helt ann på hvilket lydkort du har det. Noen PCer har gode interne lydkort , andre har dårlige , selv dårligere enn det som står i mange mobiltelefoner. Vanskelig spørsmål å svare på ettersom jeg ikke har info rundt dette. Imo. er forskjellen fra 32 til 80 ohmen så liten at det ikke er verdt rissikoen dersom du er usikker på om du har utstyr som kan drive de optimalt . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå