corsa91 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hei Jeg har en ekstern harddisk hvor jeg har bilder og videoer fra tidligere. Jeg lagret alt i en harddisk på 3 TB men når jeg setter inn den i pcen via usb 3.0 får jeg opp beskjed om at den må formateres. Problemet er at da mister jeg alt som ligger lagret. Evt er det mulig å hente det ut igjen. Jeg får ikke tak i det via min datamaskin. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Prøv den eksterne disken mot en annen maskin. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Prøv å få ut innhold på en annen datamaskin. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Har koblet på to forskjellige maskiner. På den ene så står den å loader men ingen ting skjer Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Første steg er å skaffe seg en ekstern harddisk-dokk. Ta ut harddisken av hylsteret og prøv den via dokkingstasjonen. Dersom ikke det fungerer heller, så er neste steg å få tak i nytt kretskort til harddisken. Jeg reddet en gang en venns harddisk med 10 års familiebilder ved å bestille nytt kretskort fra http://onepcbsolution.com/. Da fikk jeg masse cred da! Man må være nøye med at man identifiserer eksakt riktig versjon av kortet man har, for man må få tak i akkurat samme kort for at det skal virke. Koster ca 700 kroner inkludert frakt, toll og slikt. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg testet det på 4 laptoper med Win7 og Win 8 men fikk beskjed om det samme. Jeg testet også på en dvd spiller men der fungerer den. Evt er det mulig å redde ut innholdet. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Har du rett og slett prøvd å starte Disk manager, ta properties på disken og velge Tools -> Check og se om Windows klarer å reparere innholdet? Det finnes Linux-distroer som er spesiallaget for å redde data. Den beste er Parted Magic. Les omtale her: http://www.linuxuser.co.uk/reviews/parted-magic-review Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Det er ikke det samme som når du høyreklikker på mediet i datamaskiner og velger verktøy og kontroller under feilsøking. For da opp om at den er i bruk eller at den ikke har tilgang Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Når du tar det via disk manager kan du reparere disker som ikke har stasjonsbokstav. Og så kan du fjerne stasjonsbokstaven fra partisjoner dersom windows driver å kødder seg med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå